آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

نکات مهم برای عکاسی در فضاهای داخلی

عکاسی در فضاهای داخلی

عکاسی در فضاهای داخلی ممکن است در ابتدا کمی ساده بنظر برسد اما خوب است بدانید که این نوع عکاسی ، نکات مهم و خاص خود را دارد که در صورت رعایت نکردن آن ها نمی توانید عکس های خوب و باکیفیتی داشته باشید. عکاسی معماری داخلی در واقع شامل تنظیم نور و موقعیت اشیاء موجود در اتاق است تا بتواند حال و هوای مکانی را توصیف کند. در این مقاله نکات مهم برای انجام این کار را به شما آموزش خواهیم داد.

عکاسی در فضاهای داخلی

فضای مورد نظر را مرتب کنید

ممکن است واضح به نظر برسد، ولی مرتب کردن چیزهای به هم ریخته یکی از مهم ترین کارهایی است که باید انجام بدهید. ما می‌خواهیم که آن سنگ مرمر زیبای روی میز به صورت کامل قابل دیدن باشد یا باید مشخص باشد که نور چگونه به شاهنشین برخورد می‌کند.

روی جزئیات تمرکز کنید

آیا تا به حال برای مشاورین املاک عکاسی کرده اید؟ اگر اینطور است، پس عکاسی از فضای داخلی را تجربه کرده‌اید. ولی عکاسی معماری یا فضای داخلی با عکاسی املاک فرق دارد. شما باید وقت و انرژی بیشتری را روی هر قسمت مختلف از روند عکاسی به علاوه ویرایش تصویر بگذارید،. همچنین انتظارات در هنگام کار با طراحان داخلی یا سازندگان نیز بیشتر است.

این مطلب را هم ببینید
نکات مهم در عکاسی اسپرت عروس و داماد

عکاسی از فضای داخلی نیاز به کار مشارکتی و جزئیات‌گرا دارد. شما باید زمانی کافی را برای ملاقات با مشتری، طراحی ظاهری و همچنین ویرایش عکس سپری کنید. این توجه به جزئیات کلاس کار شما را بالاتر می‌برد.

با زاویه دید واید زیاد عکاسی نکنید

به راحتی فکر می‌کنید که عکاسی با لنز های واید بسیار بهتر است. مخصوصا اگر برای  املاک عکاسی می‌کنید. ولی این قضیه در مورد عکاسی از فضای داخلی کاملا برعکس است . در املاک، شما می‌خواهید با نشان دادن عکس‌های واید و دراماتیک تاَکید کنید که فضای داخلی چقدر بزرگ است. ولی در عکاسی فضای داخلی باید طراحی داخلی را نشان دهید.

تمام نکات بصری جذاب فضا باید به صورت برجسته نشان داده شوند. این بدین معنی است که عکس‌های فضای داخلی ترکیب محکم‌تری نشان می‌دهند. به این‌ها مقدار زیادی وینیت و جزئیات اضافه کنید. در عکاسی املاک، اغلب با لنز‌های ۱۶mm (یا ۱۰mm اگر لنزکراپ دارید) عکاسی می‌کنید. برای عکاسی از فضای داخلی، نباید از لنزی عریض تر از ۲۴mm استفاده کنید. این مطمئناً متفاوت است. بستگی به فضا دارد، بنابراین نترسید که در صورت لزوم از یک لنز با فاصله کانونی طولانی تر استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
مقایسه GoPro hero 8 با GoPro hero 9

ایجاد عمق میدان با عناصر طراحی

هنگام تنظیم یک عکس شروع کنید. از خودتان بپرسید آیا در آن‌جا اشیائی وجود دارد که چشم شما‌را از پیش‌زمینه به میان زمینه یا پس زمینه ببرند.

شما همچنین می‌خواهید مطمئن شوید که چشم ‌هارا به سمتی که می‌خواهید مورد توجه باشد هدایت می‌کنید یا نه. برای مثال، اگر در آنجا چیزی وجود دارد که خیلی غیراتفاقی وارد قاب پیش زمینه شده است، آیا باعث حواس پرتی می‌شود؟ اگر رنگ‌ها خیلی روشن باشد ممکن است این اتفاق بیفتد. یا اگر شئ بیش از حد در مورد توجه فوکوس قرار گرفته است، یا اگر تعداد زیادی از آن در عکس دیده می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *