آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

نکات مهم برای عکاسی در فصل تابستان

عکاسی در فصل تابستان

علی رغم طلوع زود هنگام و غروب دیر هنگام خورشید و گرمای سوزان آن، تابستان یکی از فصل‌های محبوب عکاسی می‌باشد. برای عکاسی در این فصل نیازی نیست تا حتما یک عکاسی حرفه ای باشید تنها کافیست نکات مهم برای عکاسی در فصل تابستان را که در این بخش آموزش می دهیم ، یاد بگیرید.

عکاسی در فصل تابستان

استفاده از فیلتر پلاریزه

اگر تا حالا از فیلتر polarizer در کیت عکاسی خود استفاده نکردید، بهتر است آن را برای اولین بار امتحان کنید. از آن برای تقویت اشباع رنگ استفاده کنید. این کار به سایه‌های عمیق‌تر و پر جنب‌وجوش تر و همچنین آسمان آبی در تابستان کمک کند. همچنین با استفاده از این فیلتر می‌توانید ابرها را از پس‌زمینه آبی جدا کنید. با امکانات این فیلتر می‌توانید بازتاب را در سطح آب کاهش دهید.

استفاده از فیلتر GND

تابستان زمان بسیار خوبی برای امتحان فیلتر GND است. فیلتر GND یا فیلتر چگالی خنثی به شما این امکان را می‌دهد تا تصاویر را در جایی که آسمان و زمین در جایگاه متفاوت قرار دارند، ثبت کنید. مخصوصاً منظره غروب آفتاب یا هر منظره‌ای که شامل یک آسمان روشن و پیش‌زمینه تاریک باشد برای استفاده از این فیلتر ایده آل است.

این مطلب را هم ببینید
نکات مهم عکاسی کنسرت

به ساحل بروید

بعضی افراد معتقدند که ساحل در ماه‌های طوفانی زمستان زیباتر است ولی در فصل تابستان می‌تواند بسیار دلنشین‌تر و فرح بخش‌تر باشد. اگر تصمیم دارید به ساحل بروید حتما زمان‌های جزر و مد و وضعیت هوا را بررسی کنید و توجه داشته باشید که معمولا بعد از رسیدن مد به اوج خود یعنی هنگامی که ماسه‌های دست نخورده نمایان می‌شوند بهترین منظره را خواهید داشت.

پایین بودن مد و شلوغ بودن دریا موجب ناهموار شدن ماسه شده و بر روی آن جای پای بسیاری دیده می‌شود البته در این زمان نیز می‌توان عکس‌های بسیار خوبی گرفت. پیش از اینکه وارد ساحل شوید در مورد هدفی که دارید فکر کنید و لنز مناسبی انتخاب نمایید، باید تا جایی که می‌توانید از عوض کردن لنز در این محیط ماسه‌ای اجتناب نمایید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی گران ترین دوربین های عکاسی دنیا

استفاده از حباب‌

عکس گرفتن از حباب‌ها برای خلق تصاویر ایده آل و جذاب کاری جدید و جالب است که می‌توانید از آن در تصاویر خود استفاده کنید. اگر می‌خواهید عکس‌های پرتره بگیرید، وجود حباب‌ها در تصاویرتان می‌توانند چیز خاصی اضافه کنند. مخصوصاً اگر فرزندان خردسال درگیر باشند!

از افکت‌های پاشیدن آب بهره ببرید

در صورتی که می‌خواهید از رنگ استفاده کنید، سعی کنید با انداختن چند عدد میوه داخل آب و عکاسی با سرعت بالا عکس‌های زیبایی خلق کنید. این نوع عکاسی خیلی سخت است اما با تکنیک مناسب می‌توانید عکس‌های خیلی خوبی با کمک دوربین بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *