آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش عکاسی HDR

آموزش عکاسی HDR

یکی از تکنیک های عکاسی معروف در سطح دنیا که عکاسان زیادی از آن استفاده می کنند تکنیک “HDR” یا “High Dynamic Range” است. ما در این مقاله قصد داریم به آموزش عکاسی HDR بپردازیم. این تکنیک می تواند به روند های مختلف عکاسی و ثبت تصاویر زیبا کمک بسیاری کند. از این رو ما سعی کردیم تمام نکات مربوط به این تصویر برداری را برای شما بیان کنیم پس با ما در ادامه مقاله همراه شوید.

بررسی نکات درباره تصویر برداری اچ دی آر

این مقاله یک برنامه آموزشی دقیق برای عکاسی HDR برای مبتدیان است و اینکه چطور می‌توانید تصاویر HDR را از یک یا چند عکس با استفاده از نوردهی های مختلف ایجاد کنید. یک نکته که شما همیشه باید در هنگام گرفتن عکس در ذهن خود داشته باشید این است که دوربین شما همان توانایی‌ هایی که چشمتان خواد داشت را ندارد. چشمان ما با پیشرفته‌ترین تکنولوژی تجهیز شده‌اند و به ما این امکان را می‌دهد که رنگ‌ها را ببینیم و تن های رنگی را به طرز دقیقی تشخیص دهیم. این طیف از تن و رنگ در عکاسی به عنوان “محدوده دینامیکی” شناخته می شود ، که به یک معیار عملکرد اصلی در سنسورهای دوربین دیجیتال مدرن تبدیل شده است . هر چه دامنه پویا تر باشد ، سنسور آن نیز بهتر است. 

تعریف حقیقی اچ دی آر در واقع چیست؟

پس از معرفی اولیه مفهوم اچ در آر برای آموزش عکاسی HDR قصد داریم تا تعریف حقیقی آن را برای شما بیان کنیم. عکاسی  HDR یا عکاسی از محدوده دینامیکی بالا یک تکنیک پس پردازش است که از چندین تصویر از صحنه یک‌ سان با سرعت شاتر های مختلف استفاده می‌ کند تا همه آن‌ ها را به یک عکس تبدیل کند. نتیجه یک تصویر با بیش‌ ترین جزئیات در هر دو قسمت سایه و روشن تصویر، نزدیک به چیزی است که چشم انسان می‌ بیند. اگرچه استفاده از چندین تصویر در همان صحنه ایده آل است ، اما می توانید یک تصویر HDR را نیز از یک تصویر واحد ایجاد کنید ، تا زمانی که در قالب RAW فیلم برداری شود.

ابر در آموزش عکاسی HDR

آسمان

از این رو ، دو روش برای ایجاد یک تصویر HDR وجود دارد:

الف) از یک تصویر واحد و

ب) از چندین تصویر. 

شرایط اچ دی آر

این مطلب را هم ببینید
رفلکتور در عکاسی پرتره

برای ایجاد یک تصویر HDR باید ابزارهای زیر را داشته باشید:

  • دوربین دیجیتال (ترجیحا یک DSLR)
  • سه‌پایه (برای نوردهی های چندگانه)
  • Adobe Photoshop یا یک ابزار ویرایش تصویر دیگر
  • نرم‌افزار HDR یا Photomatix Pro
  • نرم افزار کاهش نویز مانند Nik’s Dfine یا Noise Ninja (اختیاری)

اگرچه می توانید با دست عکاسی کنید و از سه پایه استفاده نکید و اجازه دهید نرم‌افزار HDR بطور اتوماتیک تصاویر را با هم تراز کند، اما به عنوان نکته ای در آموزش عکاسی HDR توصیه می کنیم که با یک سه‌ پایه عکاسی کنید تا بهترین نتیجه را به دست آورید. تراز کردن تصاویر بیشتر اوقات کار می کند ، اما شما بخشی از تصویر را از دست می دهید.

تنظیمات دوربین

برای آموزش عکاسی HDR توصیه می کنم از تنظیمات زیر هم بهره بگیرید:

این مطلب را هم ببینید
بهترین لنزهای نیکون برای عکاسی منظره

در فرمت RAW عکس بگیرید.

همیشه دیافراگم را بین عکس‌ها نگه دارید، بنابراین من عکاسی در مد اولویت دیافراگم را توصیه می‌کنم. شما نمی‌خواهید تصاویری با عمق مختلف میدان داشته باشید.
نورسنجی دوربین خود را به ماتریکس (نیکون)یا ارزیابی کننده (کانن)تنظیم کنید تا اجازه دهید دوربین بهترین نوردهی را برای کل صحنه انتخاب کند. این نوردهی میانه شما خواهد بود.
بررسی آموزش عکاسی HDR

دریا

از فریم ها به سرعت نور عکس بگیرید، به خصوص اگر شما ابرها را در کادر خود داشته باشید.
مراقب اشیا متحرک دیگر باشید. اگرچه Photomatix Pro یک تابع ساخته‌شده برای کاهش آثار مصنوعی دارد، اما هنوز هم بهتر است که حرکت به حداقل برسد.

سخن آخر

ما در این مقاله به بررسی مفهوم آموزش عکاسی HDR پرداختیم و نکاتی در ارتباط با آن را بیان کردیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *