آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

یافتن مناظر زیبا برای عکاسی

یافتن مناظر زیبا برای عکاسی

اساسا، عکاسی منظره در مورد منظره‌ ای است که شما ثبت می‌ کنید. اگرچه سوژه شما تنها بخش مهمی از سبک عکس نیست و نور و ترکیب‌ب ندی هم حیاتی هستنداما  این موضوع سنگ بنای یک تصویر موفق است. حتی بهترین عکاسان در دنیا نیاز به ثبت موضوعات جالب دارند، در غیر این صورت کار آن‌ ها هیچ جاذبه‌ ای ندارد. ما در این مقاله نکات بسیار مفیدی را برای یافتن مناظر زیبا برای عکاسی ارائه م یکنیم. این نکات برای علاقه مندان به عکاسی از منظره بسیار مفید خواهد بود و باعث می شود تا در یافتن موضوعات زیبا به خوبی عمل کنند. 

قدم اصلی پیدا کردن مکان است.

برای یافتن مناظر زیبا برای عکاسی اول از همه باید مکان مورد نظر خود را بیابید. باید بدانید به کدام منطقه می روید. مثلا اگر قصد سفر یک سفر عکاسی به ایسلند را دارید ، اما در مورد ایسلند چیزی نمی دانید ، اولین قدم شما چیست؟

عکاسی در این باره می گوید: من شخصاً مانند بسیاری از عکاسان با جستجوی مکان به صورت آنلاین شروع می کنم. برای شروع، شما می‌توانید برخی منابع محبوب عکس را از طریق صفحات مختلف در فضاهای مجازی بیابید. به ظور مثال می توانید در صفحات اینستاگرام عکاسان ایسلندی بگردید.

اما توجه داشته باشید که اگرچه بسیاری از عکاسان مناظر بی نظیری را ارزیابی می کنند و مکان هایی را برای خود پیدا می کنند. اگر به نظرتان برای عکاسی جالب توجه برسد ، بازدید از برخی از این صحنه های محبوب هیچ مشکلی ندارد. آنچه من توصیه نمی کنم ، تبدیل این فهرست “مناظر یافته شده” به تنها لیست کار های شماست. درعوض ، سعی کنید به فراتر از ده صحنه محبوب ترین عکس ها نگاه کنید و مناظر زیبای دیگری نیز پیدا کنید.

بررسی برای یافتن مناظر زیبا برای عکاسی

یافتن مناظر زیبا برای عکاسی

برای یافتن مناظر زیبا برای عکاسی لازم است تا دیدگاه خود را وسعت ببخشید و زاویه دیدتان را کمی تغییر دهید. همین مطلب باعث می شود تا مناظر زیبایی جذب کنید.

این مطلب را هم ببینید
نشانه های عکاس حرفه ای

پیمایش

یکی از بزرگترین رازهای مربوط به عکاسی منظره و یافتن مناظر زیبا برای عکاسی، پیمایش است. ما گفتیم که برای عکاسی از منظره در صفحات مجازی بگردید و لیست خود را تهیه کنید. سپس به منطقه مورد نظر رفته و با تغییر دیدگاه خود به عکاسی روی بیاورید. آیا با این روش مشکلی وجود دارد؟ اگرچه به نظر می رسد که کار می کند ، و اغلب کارآیی دارد ، اما راه بهتری برای انجام کارها وجود دارد: زمان بیشتری را برای پیمایش اختصاص دهید.

اگر فقط یک ساعت زودتر از موعد مقرر در یک مکان ظاهر شوید ، کاوش در خارج از سطح منظره تقریبا غیر ممکن خواهد بود و نمی توانید سوژه های جذابی را بیابید. این امر به ویژه در مورد مکان های مشهور صادق است . شما مانند همه افراد ، همان عکس را می گیرید ، زیرا وقت صرف برنامه ریزی چیزی منحصر به فرد را ندارید. همین مسئله دلیل این است می گوییم پیمایش یکی از راز های بزرگ در یافتن مناظر زیبا برای عکاسی است.

این مطلب را هم ببینید
تعادل ترکیب بندی با نسبت طلایی

بنابراین ، چگونه باید برای مکان ها پیمایش کنید؟

زمان خود را برای کاوش و جست و جو بگذارید. اگر چندین بار برای عکاسی به منطقه ای بروید به راحت یمی توانید سوژه های متفاوتی را بیابید و تصاویر بهتری ثبت کنید. جستجوی خوب زمان می برد. گاهی اوقات ، برای گرفتن بهترین عکس ممکن از یک صحنه ، ممکن است لازم باشد مجدداً در همان مکان بارها و بارها در تصویر برداری تجدید نظر کنید.

در یافتن مکان دقت داشته باشید.

بیشتر عکاسان مبتدی وقتی از عکاس منظره پیشرفته می پرسند برای یافتن مناظر زیبا برای عکاسی چه باید کرد، اغلب آن ها پیاده روی را پیشنهاد می کنند. ان ها عقیده دارند با پیاده روی می توانید دقت خود را در یافتن مناظر افزایش دهید و وسعت جهان را به درست یببینید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *