ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش غیرفعال کردن OneDrive در ویندوز 10

غیرفعال کردن OneDrive در ویندوز 10

ذخیره‌سازی اطلاعات در سرویس‌های ذخیره‌ساز ابری همچون گوگل‌درایو، دراپ‌باکس و وان درایو از مزایای بسیار زیادی برخوردار است که یکی از مهم‌ترین این مزایا در اختیار داشتن اطلاعات موردنظر در هر زمان و مکان مستقل از تجهیز مورد استفاده (رایانه، تلفن همراه، تبلت و هر دستگاه دیگر مجهز به اینترنت و مرورگر وب) است. اما ممکن است بنابردلایل مختلفی نخواهید از این سرویس استفاده کنید. در این حالت می توانید با ما همراه باشید تا نحوه غیرفعال کردن OneDrive در ویندوز 10 و حذف کردن آن را یاد بگیرید.

روش های غیرفعال کردن OneDrive در ویندوز 10

از طریق تنظیمات وان درایو

روی آیکون وان درایو در نوار وظیفه کلیک کرده و وارد گزینه تنظیمات settings شوید یا اینکه می توانید از طریق نوار جستجوی ویندوز آن را پیدا کنید. حالا از تنظیمات سرویس به تب بکاپ Backup بروید و از آنجا روی گزینه مدیریت بکاپ Manage backup بزنید و انتخاب پوشه هایی که نمی خواهید به وان درایو اضافه شوند را لغو کنید (تیک پوشه را بردارید) و در آخر روی کلید تایید برای ذخیره تغییرات کلیک کنید.

این مطلب را هم ببینید
قابلیت گروه‌بندی تب‌ها در کروم بزودی فعال خواهد شد

تغییر مکان ذخیره فایل های مایکروسافت آفیس

اگر فایل هایی که در مایکروسافت آفیس باز می کنید و روی آنها کار می کنید مثل فایل های ورد و اکسل که در وان درایو ذخیره می شوند، می توانید تنظیمات ذخیره سازی این فایل ها را برای همیشه روی کامپیوتر فعال کنید بنابراین در اولین مرحله به عنوان مثال ورد را باز کنید ( نمی خواهیم فایل ها ورد Word در وان درایو ذخیره شوند) به تب فایل File رفته و روی Save as کلیک کنید و سپس روی This PC کلیک کرده و پوشه مورد نظری که می خواهید فایل در آن ذخیره شود را انتخاب کنید.

اگر می خواهید همیشه فایل ها روی کامپیوتر ذخیره شوند به تب File رفته و سپس روی گزینه Options کلیک کنید و یا اگر پنجره وردتان مینیموم است روی گزینه More کلیک کرده و سپس روی گزینه Options کلیک کنید. پنجره ای باز خواهد شد در آنجا روی گزینه Save کلیک کرده و تیک گزینه Save to computer by default را بزنید یا مسیر ذخیره سازی فایل را خودتان انتخاب کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل تایپ اعداد فارسی در ورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *