آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش عکاسی از برگ‌های پاییزی

عکاسی از برگ‌های پاییزی

امروز وارد فصل زیبای پاییز شدیم. پاییز فصل زیبایی است که رنگ های طلایی، نارنجی، زرد و قرمز را نشان میدهد از این رو بسیاری از علاقمندان به عکاسی تمام سال را مشتاقانه در انتظار فصل پاییز هستند. یکی از زیباترین بخش های این فصل ، برگ های درختان هستند که دستخوش تغییرات می شوند و جلوه فوق العاده ای به شهر می دهند. در این بخش قصد داریم نکات مهم عکاسی از برگ‌های پاییزی را به شما عزیزان آموزش دهیم.

نکات مهم عکاسی از برگ‌های پاییزی

رنگ و تراز سفیدی

موقعی که می‌خواهیم از خیابان‌های پردرختی چون ولی‌عصر عکس بیندازیم، آبی بودن و پاک بودن هوا بسیار مطلوب خواهد بود، آن‌ هم نه فقط به خاطر آب و هوا بلکه تصاویر پاییزی در پس‌زمینه‌ی آبی رنگ آسمان بسیار زیبا‌تر خواهد بود و کنتراست بهتری را نمایش می‌دهد.

اما هوای تهران این روز‌ها حسابی غبارآلود است و احتمالا رنگ‌های برگ‌ها کم‌رنگ و بی‌جان ثبت می‌شوند. برای تشدید کردن رنگ‌های تصویر، تنظیمات دوربین خود را روی رنگ‌های زنده قرار بدهید (Picture Style: Vivid)، یا بعدا در ویرایش کامپیوتر تنظیماتی مشابهی را انجام دهید تا رنگ‌ها بیشتر به چشم بیایند. اگر می‌خواهید در ویرایشگر فایل خام ادوبی رنگ‌ها را غلیظ‌تر کنید، برای طبیعی‌تر جلوه کردن عکس در فرمت RAW کار کردن با اسلایدر Vibrance  بسیار راحت‌تر از کار کردن با اسلایدر Saturation است.

این مطلب را هم ببینید
راهنمای خرید دوربین اکشن ؛ نکاتی که باید مدنظر قرار دهید

متفاوت فکر کنید

حتی اگر قرار شد به سبک همیشگی پاییزی عکاسی کنید، به یاد داشته باشید تنها سوژه عکس را نمی‌سازد بلکه نکات زیادی هستند که می‌توانند عکس را زیبا کنند. مثلا پشت زمینه می‌تواند تصویر بهتری به سوژه‌ی شما بدهد بنابراین می‌توانید با انتخاب پس‌زمینه‌ی مناسب عکستان را خیره‌کننده‌تر کنید. به طور مثال، یک پشت‌زمینه‌ی قهوه‌ای با گل‌های رنگارنگی که سوژه‌ی اصلی هستند همخوانی دارد.

به عنوان یک عکاس سوژه‌های زیادی را می‌توانید پیدا کنید که از آن‌ها عکس‌ بیندازید، به طور مثال یک ساختمان قدیمی که میان شاخ و برگ‌های درختان پنهان شده‌ است یا فواره‌ی آبی که پاییز اطرافش را گرفته‌ است یا مردمی که لباس‌های پاییزه پوشیده‌اند روی سنگ فرشی پر از برگ‌های خشک قدم می‌زنند.

این مطلب را هم ببینید
عکاسی از گل ها و نکاتی برای شکوفا کردن تصاویرتان

همینطور می‌توانید با استفاده از عکاسی ماکرو و اضافه کردن جزئیات بیشتر، عکس‌هایی هیجان انگیز و زیبا از برگ‌ها بیندازید. یکی از دلایلی که پاییز فصل خوبی برای عکاسی است، تنوع رنگی این فصل است.

هوا هر چه می خواهد باشد

وقتی برای عکاسی بیرون می روید، هیچ اهمیتی ندارد هوا چطور باشد، با هر نوری می توانید عکس های خارق العاده بگیرید. اگر هوا آفتابی باشد، یک عالمه نور برای کار کردن دارید، اما ممکن است سایه های شدید و تشعشع های خیره کننده در عکس داشته باشید که باعث می شود رنگ ها به وضوح دیده نشوند. برای حل این مشکل، از فیلتر پلاریزه استفاده کنید، زاویه دیدتان را تغییر دهید یا وقتی خورشید در آسمان پایین رفته عکاسی کنید.

اگر آسمان سفید است، به راحتی آن را از ترکیب بندی خارج کنید. نور ملایم آسمان سفید روز برای عکاسی از جزئیات کوچکتر که قرار است قسمت های روشن و سایه های شدید نداشته باشند، مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *