ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش فعال کردن اسکرین سیور در ویندوز 10

فعال کردن اسکرین سیور

اسکرین سیور، یکی از قابلیت های جالب در نسخه های مختلف سیستم عامل ویندوز است که برای مدت طولانی از ویژگی های جذاب برای کاربران بشمار می رفت. در نسخه های قدیمی تر ویندوز فعال کردن اسکرین سیور همانند هم بودند ولی در ویندوز 10 این عمل کمی متفاوت است. اگر می خواهید بدانید چگونه در ویندوز 10 می توانید ویژگی اسکرین سیور را فعال کنید، این مطلب را از دست ندهید.

نحوه فعال کردن اسکرین سیور

با استفاده از میانبر Windows+I وارد بخش تنظیمات ویندوز شوید. سپس در پنجره باز شده روی Personalization کلیک کنید.

فعال کردن اسکرین سیور

تب Lock Screen را انتخاب کرده و سپس به سراغ تب Screen saver settings بروید.

فعال کردن اسکرین سیور

پس از طی این مراحل به صفحه تنظیمات اسکرین سیور خواهید رسید. می‌توان گفت در چند ورژن اخیر ویندوز هیچکدام از آیتم‌های این پنجره تغییر نکرده است.

این مطلب را هم ببینید
آموزش استفاده از Always on Top در ویندوز

فعال کردن اسکرین سیور

شما می‌توانید از منوی کشویی موجود در این صفحه، اسکرین سیور مورد علاقه خود را انتخاب کرده و با استفاده از دکمه Settings، هرگونه تنظیمات لازم را درباره آن انجام دهید. در این قسمت می‌توانید تعیین کنید که پس از چه مدت زمان، اسکرین سیور سیستم فعال شود و یا اینکه برای خروج از حالت اسکرین سیور، پسورد نیاز باشد یا خیر. در آخر هم بر روی دکمه Apply و سپس OK کلیک کنید تا تغییرات انجام شده روی سیستم ذخیره شود.

اسکرین سیور چیست؟

اسکرین سیور یا به عبارتی محافظ صفحه نمایش  یک فایل اجرایی است که قابلیت تغییر از فرمت exe به scr را دارد. دلیل استفاده از برنامه های محافظ صفحه نمایش (screensaver) از ابتدا دو چیز بوده است. دلیل اول اینکه مردم می خواستند تا از سوختن مانیتور کامپیوتر خانوادگی شان جلوگیری کنند. دلیل دوم اینکه به خاطر سرگرم کننده بودن آنها از آن استفاده می کردند. هرچند امروزه، با توجه به تغییراتی که در تکنولوژی مانیتورها صورت پذیرفته است اصطلاح “محافظ صفحه نمایش” عملاً یک چیز بی معنا شده است.

این مطلب را هم ببینید
بهترین نرم افزارهای نمایش عکس در ویندوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *