ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

نحوه تبدیل ورد به پاورپوینت به 3 روش زیر

تبدیل ورد به پاورپوینت

برنامه پاورپوینت نرم افزاری بسیار ساده و ایده آل برای ساخت فایل های چند رسانه ای و تصویری است. با رشد تکنولوژی، شرایط به گونه‌ ای شد که دیگر در هر جایی یک دیتا پروژکتور و کامپیوتر متصل به آن موجود بود، شرکت مایکروسافت،‌در بسته آفیس خود نرم‌ افزار پاورپوینت را ارائه کرد تا بتوانیم از اسلاید‌ها به صورت دیجیتال استفاده کنیم! اما گاهی پیش می آید که نیاز داریم محتوای درون یک فایل ورد را در قالب نرم افزار پاورپوینت نمایش دهیم. در این بخش می خواهیم 3 روش تبدیل ورد به پاورپوینت را به شما عزیزان آموزش دهیم.

تبدیل ورد به پاورپوینت

انتقال مطالب از ورد به پاورپوینت

فایل ورد خود را باز کنید. هر اسلاید را باید بر اساس عنوان ها جدا کنید تا پاورپوینت بداند هر اسلاید تا کجا باشد. برای این کار باید برای هر پاراگراف خود یک تیتر بنویسید. در تب Home به منوی Styles بروید.

تبدیل ورد به پاورپوینت

متن تیتر خود را انتخاب کرده و از این منوی گزینه Heading 1 را برای آن انتخاب کنید. این کار را برای همه تیتر ها انجام دهید. برای محتوای هر تیتر نیز استایل Heading 2 انتخاب کنید. برای سایر پاراگراف ها نیز می توانید استایل Heading 3 را برگزینید.

این مطلب را هم ببینید
بهترین برنامه های آموزش ریاضی در اندروید و ios

سپس قبل از هر تیتر یک اینتر بزنید تا فضای خالی بین اسلاید های فرضی ایجاد شود. تبدیل ورد به پاورپوینتدر صورت تمایل می توانید تغییراتی در ظاهر متن خود ایجاد کرده و در نهایت تغییرات را ذخیره کنید. در نهایت روی منوی File کلیک کرده و گزینه Send to PowerPoint را بزنید. با این کار فایل شما به صورت خودکار در پاورپوینت اجرا و باز می شود.

انتقال جدول از ورد به پاورپوینت

اگر نیاز دارید از صفر یک پروژه را برای پاورپوینت در ورد تهیه کنید ؛ می بایست این روش را به کار ببرید. روی منوی File کلیک کرده و گزینه New را بزنید. سپس به تب View بروید و روی Outline کلیک کنید. عنوان اسلاید اول را تایپ کرده واینتر را بزنید. مشاهده می کنید که تیتر شما به رنگ آبی و با قلم بزرگ خواهد بود. تبدیل ورد به پاورپوینتدکمه Tab را بزنید. اکنون هر چیزی را که تایپ کنید، متن اسلاید شما خواهد بود. برای تایپ پاراگراف دیگر در همان اسلاید مجدد Tab را بزنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع ارور A Network Cable is Unplugged در ویندوز

پس از نوشتن متن، برای شروع خط جدید یک اینتر بزنید. در گوشه بالا و سمت چپ در قسمت Outline Tools, منویی با نام Level مشاهده می کنید. Level 1 را انتخاب کنید. عنوان جدید را ایجاد کنید. همچنین می توانید روی دایره های خاکستری کوچک کنار متن کلیک کرده و آن ها را به چپ بکشید تا به عنوان جدید تبدیل شود.

سطح Levels را برای متون خود تنظیم کنید. هر زمان روی یک خط کلیک کنید، می توانید Levels آن را تغییر دهید.

  • Level 1: برای عناوین اسلاید
  • Level 2: متن اسلاید
  • Level 3: زیر متن اسلاید

در نهایت روی منوی File کلیک کرده و گزینه Send to PowerPoint را بزنید.

تبدیل آنلاین ورد به پاورپوینت

ساده ترین راه برای تبدیل فایل ورد به پاورپوینت، استفاده از یک ابزار آنلاین است. وبسایت Powerpoint Converter یک سرویس آنلاین و ساده برای انجام ان کار می باشد. وارد سایت شده، روی Choose File کلیک کرده و فایل خود را انتخاب کنید. همینطور می توانید آن را از فضا های ابری نیز مستقیما انتخاب کنید. با کلیک روی Start Conversion فرآیند تبدیل شروع می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *