ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش قرار دادن تصویر در ورد و تنظیمات آن

قرار دادن تصویر در ورد

حتما می دانید که یکی از راه های سریع برای انتقال اطلاعات یا درک بهتر یک مطلب استفاده از تصاویر می باشد. در حقیقت استفاده از تصاویر در ارائه ها، کارهای تحقیقاتی و اسناد درک مخاطب را بالاتر می برد و بیشتر به موضوع پی خواهد برد. به جرئت می توان گفت که محبوب ترین نرم افزار واژه پرداز برای آماده سازی انواع اسناد ، مایکروسافت ورد است. اگر می خواهید نحوه قرار دادن تصویر در ورد و تنظیمات آن را یاد بگیرید با ما در این بخش همراه باشید.

قرار دادن تصویر در ورد و تنظیمات آن

گذاشتن عکس در ورد

  1. فایل ورد مورد نظر را باز کنید.
  2. در جایی که می خواهید عکس را اضافه کنید، کلیک کنید. مکان نمای درج ورد باید در نقطه مورد نظر به شکل چشمک زن ظاهر شود.
  3. به منوی Insert رفته و روی Picture کلیک کنید. (در برخی از نسخه ها ممکن است گزینه Insert Picture وجود داشته باشد) در نسخه های ۲۰۰۳ نیز با رفتن به منوی Insert و انتخاب Picture و کلیک روی From File می توانید عکس را اضافه کنید.
  4. حال باید عکس مورد نظر را از سیستم خود انتخاب کنید.
  5. پس از انتخاب عکس، روی Insert کلیک کنید.
  6. حال عکس شما به فایل ورد افزوده می شود.
این مطلب را هم ببینید
نحوه محاسبه درصد افزایش مقادیر مختلف در اکسل

روش دیگر افزودن عکس

  1. روی عکس مورد نظر خود در سیستم راست کلیک کرده و گزینه Copy را بزنید.
  2. سپس وارد ورد شده و در مکان مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Paste را بزنید.

تنظیمات عکس در ورد

در برخی از موارد نیز ممکن است نیاز باشد تا در آینده تغییراتی را روی عکس اعمال کنیم. در این زمان به جای تغییر عکس کافیست از ویژگی Link to File استفاده کنید. با این کار پس از افزودن تصویر، اگر تغییری را روی آن اعمال کنید، روی عکس شما در ورد نیز اعمال خواهد شد. برای این کار به تب Insert رفته و روی Picture کلیک کنید. عکس مورد نظر را انتخاب کرده و سپس روی آیکن کوچک باز کردن منوی دکمه Insert کلیک کنید. در منوی باز شده گزینه Link to File را انتخاب کنید.

این مطلب را هم ببینید
لغو کنفرانس بازاریابی جهانی فیسبوک بخاطر ویروس کرونا

البته توجه داشته باشید که این روش محدودیت هایی دارد. به طور مثال برای مشاهده تغییرات باید فایل ورد را مجدد باز کنید. همچنین توجه داشته باشید که در صورت تغییر نام عکس، جای به جایی محل آن و.. دیگر نمی توانید عکس را در فایل ورد خود مشاهده کنید.

قابل ذکر است که اگر می خواهید محدودیت های ذکر شده را نداشته باشید، مراحل قبل را تکرار کرده و در بخش Insert اینبار گزینه Insert and Link را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *