ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش مدیریت پسوردهای گوگل کروم در کامپیوتر

مدیریت پسوردهای گوگل کروم

کروم یکی از محبوب ترین مرورگرهای دنیا می باشد که کاربران زیادی را به خود اختصاص داده است. یکی از قابلیت های کروم امکان ذخیره و مدیریت پسوردها می باشد.  به لطف این مرورگر دیگر نیازی به حفظ کردن پسوردهای مختلف و چندین و چند بار وارد کردن اطلاعات حساب‌های کاربری‌مان نداریم. اگر می خواهید نحوه مدیریت پسوردهای گوگل کروم در کامپیوتر را یاد بگیرید این مطلب را از دست ندهید.

مدیریت پسوردهای گوگل کروم در کامپیوتر

چگونه پسوردهای خود را در گوگل کروم ذخیره کنیم؟

برای مدیریت پسوردهای ذخیره ‌شده خود در گوگل کروم ابتدا باید از روشن بودن قابلیت «ذخیره سازی پسوردها» اطمینان حاصل کنید. اگر این گزینه روشن نباشد، پسوردهایتان در کروم ذخیره نخواهند شد. برای ذخیره کردن پسوردهای خود می‌توانید از منوی پسوردها اقدام کنید. روی عکس پروفایل خود در بالا سمت راست صفحه مرورگر کلیک کرده و گزینه «پسوردها» را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید chrome://settings/passwords را در نوار آدرس وارد کرده و کلید Enter را بزنید. قابلیت «ذخیره سازی پسوردها» را روشن کنید، البته این گزینه باید به صورت پیش‌فرض روشن باشد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش صدادار کردن کلید اسکرین شات PrtScr

چگونه به سایتی که قبلا پسورد آن را ذخیره کرده ایم وارد شویم؟

اگر بخواهید وارد سایتی شوید که قبلا پسورد آن را ذخیره کرده اید ،گوگل کروم می‌تواند در پر کردن فرم ورود به حساب کاربری به شما کمک کند. در صورتی که برای این سایت تنها یک نام کاربری و پسورد دارید، گوگل کروم فرم ورود به حساب کاربری شما را به صورت اتوماتیک پر می‌کند. در صورتی که بیش از یک نام کاربری و پسورد برای این سایت دارید، با کلیک بر فلش رو به پایین موجود در کنار نام کاربری، نام کاربری موردنظر را انتخاب کرده و اطلاعات مطابق با آن را بیابید.

چگونه پسوردهای ذخیره شده در کروم را ببینیم؟

برای اینکه بتوانید فهرستی از نام‌های کاربری و پسوردهای ذخیره شده خود را در گوگل کروم ببینید، گوگل کروم را باز کرده و در بالا سمت راست صفحه روی پروفایل خود کلیک کنید. سپس روی گزینه «پسوردها» کلیک کنید. می‌توانید chrome://settings/passwords را در آدرس بار وارد کرده و زیر قسمت «پسوردهای ذخیره شده» نیز این فهرست را ببینید. با کلیک روی آیکون چشم می‌توانید پسورد موردنظر را ببینید. اگر برای کامپیوتر خود از پسورد استفاده می‌کنید، باید برای دیدن این قسمت ابتدا پسورد کامپیوتر خود را وارد کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش استفاده از چند اکانت واتساپ در کامپیوتر بصورت همزمان

چگونه پسوردهای ذخیره شده را حذف کنیم؟

از قسمت سمت راست مرورگر روی گزینه More کلیک کرده و گزینه Remove را انتخاب کنید. پس از آن اعلانی مبنی بر حذف پسورد دریافت می‌کنید که می‌توانید با استفاده از آن در صورت حذف تصادفی پسورد را بازگردانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *