تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

مک بوک پرو 13 اینچ 2020 اپل با پردازنده نسل دهم اینتل معرفی شد

مک بوک پرو 13 اینچ 2020 اپل

بی‌‌شک اپل جزو شناخته شده‌ترین برندهاست. این کمپانی خوشنام روز گذشته با انتشار بیانیه ای از مک بوک پرو 13 اینچ 2020 اپل که به پردازنده نسل دهم اینتل مجهز شده است ، رونمایی کرد.

مک بوک پرو 13 اینچ 2020 اپل

همانطور که پیش تر شایعه شده بود ، مک بوک پرو ۱۳  اینچی جدید دیگر کیبورد پروانه‌ای ندارد و کاربران در این محصول به مجیک کیبورد دسترسی دارند. علاوه بر کیبورد جادویی، این دستگاه از تاچ بار نیز بهره می‌برد تا در این زمینه کمبودی نسبت به مک بوک پرو ۱۶ اینچی نداشته باشد.

مک بوک پرو ۱۳ اینچی جدید با پردازنده‌های نسل دهم اینتل به بازار عرضه می‌شوند که فرکانس بالاترین نسخه آن به ۴.۱ گیگاهرتز می‌رسد. مدل پایه این لپ‌تاپ به ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD مجهز شده و در بالاترین مدل می‌توان آن را با ۴ ترابایت حافظه SSD سفارش داد. علاوه بر افزایش فضای ذخیره‌سازی، میزان رم نیز افزایش پیدا کرده و در بالاترین نسخه به ۳۲ گیگابایت رسیده است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین لپ تاپ های مهندسی برای انجام کارهای مهندسی

قیمت پایه‌ی مک‌بوک پرو ۱۳ اینچ ۲۰۲۰ اپل ۱،۲۹۹ دلار است. اپل می‌گوید مک‌بوک پرو ۱۳ اینچ جدید می‌تواند به ‌لطف تراشه‌ی نسل‌دهمی اینتل، ۸۰ درصد پردازش گرافیکی قوی‌تری داشته باشد.

این نخستین‌بار نیست که در لپ‌تاپ‌های جدید اپل مکانیسم سوئیچ قیچی را شاهد هستیم. اهالی کوپرتینو از مدت‌ها پیش سعی کردند کم‌کم روند مهاجرت به کیبوردهای دارای مکانیسم سوئیچ قیچی را آغاز کنند. اپل ابتدا در مک‌بوک پرو ۱۶ اینج که تاریخ رونمایی آن به نوامبر ۲۰۱۹ برمی‌گردد، به استفاده از مکانیسم سوئیچ قیچی روی آورد. سپس در مارس گذشته، رونمایی مک‌بوک ایر جدید با مجیک کیبورد را شاهد بودیم.

مک‌بوک پرو ۱۳ اینچ  ۲۰۲۰ همچون مدل پیشین لپ‌تاپ‌های سری مک‌بوک پرو از کانکتورهای USB-C / تاندربولت ۳ استفاده می‌کند. دو درگاه از مجموع چهار درگاه این لپ‌تاپ از نوع USB-C است و جک هدفون نیز در آن دیده می‌شود. نوار لمسی (تاچ‌بار) مک‌بوک پرو جدید تغییر خاصی به‌خود ندیده است و درکنار آن حسگر اثرانگشت مربوط‌ به فناوری تاچ ID به‌چشم می‌خورد. نکته‌ی درخورتوجه دیگر درباره‌ی مک‌بوک پرو ۱۳ اینچ ۲۰۲۰ به بهره‌مندی آن از کلید فیزیکی Esc مربوط می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین برنامه های جایگزین کلاب هاوس

اپل در سال ۲۰۱۵ همزمان با مک بوک ۱۲ اینچی تصمیم به معرفی کیبورد پروانه‌ای گرفت که برخلاف انتظار نتوانست رضایت کاربران را جلب کند. این موضوع باعث شد اپل تصمیم بگیرد لپ تاپ‌های خود را به کیبورد جادویی مجهز کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *