ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

مراحل تعویض هارد دیسک لپ تاپ با SSD

تعویض هارد دیسک لپ تاپ با SSD

باتوجه به پیشرفت روز افزون کامپیوتر و بروزشدن نرم افزار ها به سرعت سیستم های ما ضعیف و قدیمی می شوند و دیگر عملکرد رضایت بخشی نخواهند داشت. یکی از راههایی که می توان با استفاده از آن ، عملکرد لپ تاپ را بهبود بخشید ، استفاده از SSD می باشد. در این بخش می خواهیم مراحل کلی تعویض هارد دیسک لپ تاپ با SSD را به شما عزیزان آموزش دهیم.

برای تعویض هارد دیسک لپ تاپ با SSD چه مراحلی باید طی شود؟

انتخاب SSD مناسب

اول از هر چیز باید مطمئن شوید که لپ تاپ شما از SSD های 2.5 اینچی پشتیبانی می کند. به سادگی با جستجوی مدل لپ تاپ در گوگل می توانید به منابع مطمئن مانند سایت سازنده یا ویدیوهای راهنما دست پیدا کنید که مشخصات هارد دیسک و روش باز کردن دستگاه را به صورت گام به گام به شما آموزش می دهند. پس از این کار، باید SSD مناسب را انتخاب کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل عدم نمایش هارددیسک در ویندوز 10

پشتیبان گرفتن از اطلاعات

قبل از شروع عملیات تعویض هارد دیسک ، حتما از اطلاعات خود بکاپ تهیه کنید چرا که  بعد از تعویض هارد با SSD به اطلاعات قبلی دسترسی نخواهید داشت.  برای این کار می توانید از حافظه USB، هارد اکسترنال یا فضاهای ذخیره سازی ابری استفاده کنید. البته می توانید بعد از نصب SSD، هارد لپ تاپ را با استفاده از آداپتورهای مخصوص و از طریق درگاه USB به لپ تاپ یا کامپیوتر متصل کرده و اطلاعات خودتان را به حافظه جدید منتقل نمایید.

باز کردن لپ تاپ

با جستجو در گوگل می توانید ویدیوی نحوه باز کردن لپ تاپ خود را پیدا کنید. تعویض هارد در بعضی لپ تاپ ها به سادگی باز کردن چند پیچ و یک دریچه اختصاصی است، اما در بعضی دیگر مثل لنوو Z510 باید تمام پیچ های پشت دستگاه، زیر کیبورد و زیر درایو نوری را باز کنید تا به هارد دیسک برسید.

این مطلب را هم ببینید
ادوبی ابزارهای بیشتری برای نسخه‌ آیپد فتوشاپ ارائه می‌کند

تعویض هارد دیسک لپ تاپ با SSD

تعویض هارد با SSD

حال نوبت به اصلی ترین مرحله می رسد. تعویض هارد با SSD کار ساده ای است و کافیست پیچ های محافظ هارد را باز کرده و SSD را داخل آن جا بدهید. هنگام نصب SSD به جهت سوکت های SATA و برق روی بورد دقت کنید.

بستن لپ تاپ

بعد از نصب SSD باید همان راهی که تا اینجا آمده اید را برگردید. اتصال سوکت باتری به ماردبورد را فراموش نکنید. عکس گرفتن در هر مرحله از باز کردن لپ تاپ، بهترین راه برای ساده سازی فرایند بستن آن است. بعد از بستن لپ تاپ، ویندوز و نرم افزارهای مورد نیاز را دوباره نصب کنید و از سرعت بالای لپ تاپ قدیمی خود لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *