بازی و سرگرمی, ترفند های بازی

آموزش نحوه فعال کردن Game Mode در ویندوز 10

فعال کردن Game Mode در ویندوز 10

حالت بازی یکی از ویژگی‌های جدید ویندوز ۱۰ است. اجرای یک بازی در حالت Game Mode به ویندوز می‌گوید که شما خواهان تمرکز منابع سیستم روی اجرای بازی‌ها هستید. بنابراین اگر یک اپلیکیشن خورنده رم مثل گوگل کروم را در پس زمینه داشته باشید، حالت گیم از اهمیت آن کاسته و بیشترین منابع سیستم را در اختیار بازی در حال اجرا قرار می‌دهد. اگر می خواهید نحوه فعال کردن Game Mode در ویندوز 10 را یاد بگیرید با ما در این بخش همراه باشید.

نحوه فعال کردن Game Mode در ویندوز 10

  1. بر روی دکمه استارت ویندوز کلیک راست کرده و Settings را انتخاب کنید.
  2. سپس در پنجره تنظیمات بر روی Gaming کلیک کنید.
  3. در صفحه ظاهر شده و در قسمت سمت چپ پنجره، بر روی Game Mode کلیک کنید.
  4. در نهایت در پنجرهGame Mode حالت بازی را فعال کنید.

همان‌طور که دیدید، فعال کردن حالت بازی در ویندوز 10 بسیار ساده است. اما با انجام همین کار ساده قادر خواهید بود بازی‌ها را به شکل بهتر و روان‌تری اجرا کنید؛‌ به خصوص اگر سیستم‌تان زیاد قدرتمند نبوده و منابع محدودی داشته باشد.

این مطلب را هم ببینید
چگونه در بازی های آنلاین امنیت خود را حفظ نماییم؟

اگر هدف شما از استفاده از Game Mode ویندوز 10 بهبود نرخ فریم بازی‌ها است، باید بگوییم که در اشتباه هستید. چرا که این ویژگی تاثیر زیادی در بهبود نرخ فریم ندارد و هدف مایکروسافت از گنجاندن آن در ویندوز، ارائه تجربه‌ای روان‌تر و پایدارتر از بازی‌ها است. به این صورت که وقتی شما وارد بازی شده و Game Mode فعال می‌شود، سیستم تمرکز اصلی منابع سیستم شما را روی اجرای این بازی قرار می‌دهد و بخش بسیار کمی از رم و پردازنده مرکزی را به دیگر نرم‌افزار‌های در حال اجرا اختصاص می‌دهد. همین امر باعث می‌شود تا شما بتوانید بازی را پایدار‌تر اجرا کنید.

برای مثال در صورتی که شما برنامه‌ای مثل گوگل کروم را که تقریبا استفاده زیادی از رم می‌کند، باز کرده باشید، با ورود به بازی و فعال شدن گیم مود، ویندوز رم اختصاص داده شده به کروم را کاهش می‌دهد و در عوض آن را در اختیار بازی می‌گذارد. این مساله هم باعث اجرای پایدارتر و روان‌تر بازی‌ها می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
معرفی و بررسی بازی Summoners War: Lost Centuria

کوین گمیل، از مهندسین مایکروسافت، چندی پیش مصاحبه‌ای با سایت Rock Paper Shotgun داشت و در آن اعلام کرد که ویژگی Game Mode ابتدا در کنسول ایکس‌باکس وان گنجانده شد و سپس به ویندوز راه پیدا کرد. کنسول ایکس‌باکس وان قادر به اجرای برنامه‌های ساده‌ای از قبیل Skype در پس‌زمینه است و مایکروسافت با استفاده از Game Mode در این کنسول، کاری کرد که وقتی کاربر بازی را اجرا می‌کند، منابع خیلی کمی به این قبیل برنامه‌ها اختصاص داده شود و کنسول بتواند بازی را با نهایت توانش اجرا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *