ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش نصب فونت در ویندوز و تنظیمات آن

نصب فونت در ویندوز

داشتن مجموعه ای از فونت های گوناگون کمک زیادی به طراحان و گرافیست ها و همچنین سایر کاربران کامپیوتر می کند. در واقع فونت به عنوان یکی از مهم‌ترین و گرافیکی ترین ابزار در محیط‌های مختلف وب و سیستم عامل است. هنگام نصب ویندوز بصورت خودکار تعدادی فونت بر روی آن نصب می شود. اما معمولا این فونت ها جوابگوی همه نیاز های کاربران نبوده و نیاز به استفاده از فونت های بیشتری خواهیم داشت. در این بخش با ما همراه باشید تا نحوه نصب فونت در ویندوز و تنظیمات آن را یاد بگیرید.

نصب فونت در ویندوز و تنظیمات آن

نصب فونت کامپیوتر از مایکروسافت استور در ویندوز ۱۰

یکی از راه های نصب فونت، استفاده از Microsoft Store است. وارد تنظیمات ویندوز شده و روی Personalization کلیک کنید. سپس ورد تب Fonts شوید. حال در بالای پنجره گزینه ای به نام Get more fonts in the Microsoft Store را خواهید دید. روی آن کلیک کنید. بعد از انتخاب فونت مورد نظر خود، به سادگی روی آن کلیک کنید تا دانلود و نصب شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع ارور Profile Missing فایرفاکس

استفاده از روش Drag and Drop

ابتدا فونت مورد نظر خود را از مرجع های معتبر فونت دانلود کنید. اگر فایل دانلود شده به صورت Zip می باشد، آن را Extract کنید. سپس برای تغییر فونت ویندوز ۱۰ و.. وارد کنترل پنل ویندوز شوید. روی Appearance and Personalization کلیک کرده و Fonts را انتخاب کنید. با این کار پوشه فونت های شما نمایش داده می شود. به سادگی فونت دانلود شده را با نگه داشتن و کشیدن موس از پوشه دانلود شده به پوشه Fonts انتقال دهید.

نصب فونت فارسی

ابتدا فونت مورد نظر خود را دانلود کنید. برای دانلود فونت کامپیوتر می توانید از منابع معتبر مختلفی استفاده کنید. اگر فونت دانلود شده در قالب ZIP یا RAR بود، آن را باز کرده و با کلیک روی Extract آن را از حالت فشرده خارج کنید. سپس روی فایل های فونت که با فرمت TTF، OTF و.. هستند راست کلیک کرده و Copy را بزنید. منوی استارت را باز کرده و روی Control Panel کلیک کنید.

این مطلب را هم ببینید
چگونه رمز عبور های ذخیره شده در گوگل کروم را مشاهده کنیم؟

روی منوی View by در بالای صفحه کلیک کرده و آن را در حالت Icons قرار دهید. پوشه Fonts را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. حال در پوشه باز شده در جای خالی کنار فونت ها راست کلیک کرده و Paste را بزنید. در صورت نیاز، پسورد خود را نیز وارد کنید. فونت ها با موفقیت نصب شدند. پس نصب فونت فارسی و.. می توانید از آن ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *