ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش همگام سازی صفحه گسترده اکسل

همگام سازی صفحه گسترده اکسل

صفحه گسترده یک روش برای ساماندهی داده ها در سطر و ستون هست که بوسیله آن می توان راحت تر داده ها را بررسی و اصلاح کرد. در واقع صفحه گسترده به معنی تکرار شدن و کنار هم قرار گرفتن تعداد زیادی سلول با توانایی های یکسان برای ایجاد ساختاری اطلاعاتی و محاسباتی است. اکسل هم یک نرم افزار صفحه گسترده محبوب در مجموعه مایکروسافت آفیس می باشد. اگر می خواهید نحوه همگام سازی صفحه گسترده اکسل را یاد بگیرید با ما در این بخش همراه باشید.

همگام سازی صفحه گسترده اکسل

استفاده از قابلیت پیست لینک

ویژگی پیست لینک (Paste Link) در اکسل، راهی ساده برای همگام‌سازی صفحه گسترده است. در این آموزش ما می‌خواهیم یک برگه خلاصه فروش از چندین ورک شیت بسازیم. برای شروع صفحه گسترده را باز کرده و روی سلولی که می‌خواهید به آن لینک دهید، کلیک کنید. پس از این کار گزینه کپی در تب Home را انتخاب کنید. سلولی که از آن لینک می‌گیرید را انتخاب کنید، روی فلش زیر گزینه پیست کلیک کرده و سپس گزینه «پیست لینک» را انتخاب کنید

این مطلب را هم ببینید
آموزش ترفندهای CMD که بسیاری کاربردی هستند

آدرسی که سلول به آن لینک می‌شود در نوار فرمول در اکسل قرار می‌گیرد. در این نوار نام صفحه و آدرس سلول به چشم می‌خورد.

همگام‌سازی سلول‌ها در ورک ‌شیت‌های مختلف با استفاده از فرمول

ابتدا روی سلولی که می‌خواهید از آن لینک بسازید، کلیک و «=» را تایپ کنید. پس از این کار صفحه‌ حاوی سلولی که می‌خواهید به آن لینک دهید را انتخاب کنید. مرجع صفحه در فرمول بار اکسل به نمایش گذاشته می‌شود. در نهایت روی سلولی که می‌خواهید به آن لینک دهید، کلیک کنید. فرمول تکمیل شده را می‌توانید در نوار فرمول مشاهده کنید. دکمه «Enter» را بزنید.

استفاده از تابع VLOOKUP

تابع‌های LOOKUP مختلفی در اکسل وجود دارند اما تابع VLOOKUP از محبوبیت بالاتری برخوردار است و به همین علت به سراغ همین تابع می‌رویم. در یک ورک شیت جداگانه، ما اطلاعات مربوط به آموزش کارکنان را ذخیره کرده‌ایم. ما می‌خواهیم سن کارکنان را جستجو و آن‌ها را برای تحلیل برگردانیم. تابع این کار نیازمند چهار دیتا است: چیزی که دنبالش می‌گردید، کجا به دنبالش هستید، شماره ستون اطلاعاتی که باید برگردانده شوند و نوع تابع LOOKUP اکسل که به آن نیاز دارید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش فعال کردن قابلیت Night Light ویندوز 10

در این آموزش نوع فرمول VLOOKUP مورد استفاده به شرح زیر است:

(VLOOKUP(A2,Employees!A:D,4,FALSE=

A2 حاوی آیدی کارکنانی است که می‌خواهید در صفحه کارکنان در محدوده A:D دنبالش بگردید. ستون ۴ در این محدوده حاوی سن است که برمی‌گردد. کلمه False جستجوی دقیق در آیدی را مشخص می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *