ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش پرینت گرفتن از فایل اکسل

پرینت گرفتن از فایل اکسل

کاربران نرم افزار اکسل پس از ایجاد و تدوین کاربرگ های مربوط به این نرم افزار گاهی نیاز به چاپ این برگه ها خواهند داشت. چاپ برگه های کاری در این نرم افزار ممکن است شامل تمام برگه، قسمتی از آن و… باشد. در این بخش با ما همراه باشید تا نحوه پرینت گرفتن از فایل اکسل را یاد بگیرید.

پرینت گرفتن از فایل اکسل و تنظیمات مربوط به آن

برای دسترسی به تنظیمات پرینت اکسل باید تب File را انتخاب کنید. سپس در منوی باز شده، روی Print کلیک کنید.

پرینت گرفتن از فایل اکسل

حال صفحه تنظیمات پریینت اکسل را خواهید دید که قسمت های مختلف آن را بررسی می کنیم.

روش پرینت تمام صفحه

برای پرینت یک فایل پس از مراجعه به پنل پرینت با روش ذکر شده، باید روی منوی Printer کلیک کنید. اکنون باید پرینتر خود را انتخاب کنید. در قسمت Copies می توانید تعداد مورد نیاز پرینت خود را انتخاب کنید. اگر نیاز به تغییر تنظیمات دارید، آن را در قسمت Settings تنظیم کنید.

این مطلب را هم ببینید
راهنمای خرید هدست مخصوص بازی

پرینت گرفتن از فایل اکسل

در نهایت روی Print کلیک کنید تا فایل شما چاپ شود.

پرینت ورک شیت ها

برای پرینت یک Worksheet، باید آن را انتخاب و فعال کنید. اگر می خواهید چند Worksheet را پرینت بگیرید (پرینت چند شیت اکسل در یک صفحه)، باید دکمه Ctrl را نگه داشته و Worksheet های مورد نظر را انتخاب کنید. به پنل پرینت بروید. در تنظیمات پرینتر، منوی Print Range را باز کرده و Print Active Sheets را انتخاب کنید تا Worksheet های انتخاب شده پرینت شوند. روی دکمه Print کلیک کنید.

پرینت قسمتی از فایل

در این حالت ابتدا باید سلول های مورد نظر را انتخاب کنید. به پنل پرینت بروید. در قسمت تنظیمات منوی Print Range را باز کرده و گزینه Print Selection را انتخاب کنید. در قسمت Preview می توانید پیش نمایشی از فایل آماده پرینت مشاهده کنید. روی Print کلیک کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین مانیتورهای گیمینگ 2020

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *