ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش پسورد گذاشتن روی ویدیو در ویندوز

پسورد گذاشتن روی ویدیو

برخی مواقع پیش می آید که کامپیوتر شما با افراد دیگری مشترک است اما شما نمی خواهید آن ها فیلم و کلیپ های شمار را ببینند و به آن ها دسترسی داشته باشند. از این رو می توانید ویدیوهای مدنظر خود را قفل کنید. پس اگر می خواهید نحوه پسورد گذاشتن روی ویدیو در ویندوز را یاد بگیرید با ما همراه باشید.

روش های پسورد گذاشتن روی ویدیو در ویندوز

نرم افزار GreenForce-Player

با استفاده از این نرم افزار مدیا پلیر می توانید بر روی فایلهای ویدیویی خود قفل بگذارید. قابلیت های دیگری نیز دارد:

  • محافظت در برابر گرفتن اسکرین شات از صفحه نمایش
  • تاریخ انقضا
  • صدور اجازه برای پخش ویدئو در کامپیوترهای خاص

قفل گذاری روی فیلم و فایل های ویدئویی از منوی DRM قابل دسترسی است. روی Protect Video کلیک کنید و یک ویدئو را باز کنید. در دو مرحله پسورد را وارد کرده و سپس روی دکمه Save کلیک نمایید.

استفاده از Bat to Exe Converter

مراحل کار در این روش ساده است. ابتدا یک فایل دسته ای (Batch File) برای صدور دستور گشودن فایل توسط پخش کننده ایجاد می کنیم. سپس فایل Bat. ، فایل ویدئو و فایل اجرایی پخش کننده را توسط یک پسورد محافظت شده قابل اجرا فشرده و جاسازی می کنیم. ممکن است کمی روش عجیبی به نظر برسد ولی به خوبی عمل میکند.

  1. ابتدا Mpv Player که یک مدیا پلیر متن باز مبتنی بر MPlayer است را دانلود کنید. از این برنامه استفاده میکنیم چون یک فایل اجرایی مستقل و قابل حمل است که برای این هدف مناسب می باشد.
  2. Bat To Exe Converter را دانلود کرده ، از حالت فشرده خارج و نسخه قابل حمل آن را اجرا کنید. روی سربرگ Editor کلیک کرده و “Mpv “Video.File را تایپ نمایید. مطمئن شوید که از فاصله (Space) استفاده کنید در صورتی که نام ویدئو دارای فاصله است. روی Save کلیک کرده و یک نام برای فایل Bat. انتخاب کنید این نام به ویدئوی قابل اجرای شما نیز تعلق خواهد گرفت.
  3. روی سربرگ Include کلیک کرده Mpv.exe و فایل ویدئویی خود را بکشید و در این پنجره رها کنید.
  4. به سربرگ Options رفته و گزینه های Invisible Application ، Temporary Directory و Overwrite Existing Files را فعال کنید. سپس Encrypt the Program را تیک زده و رمز عبور برای نمایش ویدئو را وارد کنید. در نهایت برای ایجاد فایل اجرایی روی دکمه Compile کلیک کنید.
این مطلب را هم ببینید
ترفندهای افزایش سرعت در نرم افزار ورد

قفل گذاری روی فیلم های آموزشی MP4 توسط WinRAR Archiver

  1. WinRAR Archiver و همچنین Mpv Player را دانلود و نصب کنید.
  2. فایل ویدئو و Mpv.exe را در یک پوشه قرار دهید هر دو را انتخاب کرده و با راست کلیک ابتدا روی گزینه WinRAR و سپس روی Add to Archive کلیک کنید.
  3. در پنجره بایگانی Create SFX Archive را فعال کنید و Compression Method را روی Fastest قرار دهید سپس روی دکمه Set Password کلیک کرده و رمز عبور را وارد کنید، به صورت اختیاری می توانید Encrypt File Names را فعال کنید و در نهایت اسمی برای فایل انتخاب کرده و روی دکمه OK کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *