ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع خطای ۴۰۰ Bad Request در مرورگرها

رفع خطای ۴۰۰ Bad Request

خطای 400 Bad Request یکی از خطاهای رایجی است که هنگام مشاهده صفحات وب یا برنامه‌های تلفن‌های هوشمند ممکن است با آن مواجه شوید. خطای فوق اغلب هنگامی بروز پیدا می‌کند که درخواست ارسالی از جانب کاربر به‌ منظور دسترسی به محتویات وب‌سایت مربوطه و منابع آن از جانب سرویس‌دهنده میزبان به دلایل مختلفی همچون وجود نواقص، خرابی و … غیرقابل فهم بوده و سرور نیز با عنایت به آن از بازگردانی پاسخ مناسب و مطلوب عاجز بماند. اگر میخواهید نحوه رفع خطای ۴۰۰ Bad Request در مرورگرها را یاد بگیرید ، این مطلب را از دست ندهید.

رفع خطای ۴۰۰ Bad Request در مرورگرهای اینترنتی مختلف

کروم

در مرورگر کروم خود یک تب جدید باز کرده و عبارت chrome://settings/cookies را تایپ کرده و Enter بزنید. پنجره ای برای شما باز خواهد شد که لیستی از کوکی های ذخیره شده وب سایت ها را برای شما نمایش میدهد. حال می بایست نام وب سایتی که در زمان ورود به آن دچار خطای ۴۰۰ شده بودید را در کادر جستجو که در تصویر زیر نیز مشخص شده است وارد کنید.

این مطلب را هم ببینید
نحوه فعال کردن حالت تیره سراسری در کروم

رفع خطای ۴۰۰ Bad Request

وقتی نتیجه برای شما نمایش داده شد بر روی آن کلیک کنید تا علامت ضبدر در سمت راست کادر ظاهر شود سپس بروی علامت ضبدر ( X ) کلیک کرده تا کوکی های موردنظر پاک شوند. حالا مجددا برای ورود به سایت موردنظر اقدام کنید ، اگر مشکل همچنان باقی بود می بایست کوکی های سر رشته را هم پاک کنید یعنی اینبار آدرس anzalweb.ir را تایپ کرده و کوکی هایش را پاک کنید.

فایرفاکس

همچون روش قبل ، یک تب در مرورگر باز کرده و  عبارت about:preferences#privacy را تایپ کرده و Enter بزنید. در تب privacy بر روی Show Cookies کلیک کنید. مانند مانند مرورگر Chrome پنجره ی جدیدی برای شما باز خواهد شد که لیست تمام کوکی های ذخیره شده را نمیش میدهد.

در این مرحله نام وب سایت موردنظر را تایپ کنید. بعد از جستجو و بر روی نتیجه ی نمایش داده شده کلیک کرده و گزینه Remove Selected را انتخاب کنید تا کوکی موردنظر حذف شود. مجددا آدرس وب سایت مزبور را چک کنید تا مشکل برطرف شده باشد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش ترکیب دو فایل پاورپوینت با یکدیگر

مایکروسافت اج

راه حال در جدیدترین مرورگر مایکروسافت یعنی Microsoft Edge chromium مانند مرورگرهای دیگر نبوده و متاسفانه شما مجبور هستید برای حل مشکل و برطرف کردن خطای ۴۰۰ تمام کوکی مرورگر را پاک کنید. برای اینکار بر روی سه نقطه افقی بالا در مرورگر کلیک کرده و در مرحله بعدی بخشی را که میخواهید پاک کنید را انتخاب نمایید. ما در اینجا Clear browsing data را انتخاب کرده سپس در مرحله بعدی کوکی هایی که میخواهید پاک شوند را تیک بزنید. توصیه ما این است که تیک همه گزینه ها را برداشته و تنها گزینه ای که در تصویر زیر مشخص است را انتخاب کنید. حالا چک کنید که آیا مشکل برطرف شده است یا خیر.

رفع خطای ۴۰۰ Bad Request

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *