آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش ژست دو نفره برای عکاسی پرتره

ژست دو نفره برای عکاسی پرتره

همه ما دوست داریم لحظات مختلف زندگیمون رو همراه با کسی که دوستش داریم ثبت کنیم و در خاطر نگه داریم. بهترین راه برای این کار گرفتن عکس دونفره ست. زمان می گذرد و تنها چیزی که باقی می ماند عکس ها هستند. یکی از جذاب ترین نوع عکس های ثبت شده به وسیله ی دوربین ، عکس پرتره است. در حال حاضر عکاسی از زوج‌ها به یک فرم هنری و روشی برای بازگو کردن داستان‌های عاشقانه با یک روش بصری خلاقانه تبدیل شده است. برای یادگیری ژست دو نفره برای عکاسی پرتره در این بخش با ما همراه باشید.

نکات مهم در ژست دو نفره برای عکاسی پرتره

برنامه‌ریزی

عکس‌های خوب گرفته نمی‌شوند بلکه ساخته خواهند شد. به همین خاطر هدف یک عکاس خوب از ابتدای کار تا انتها گرفتن بهترین عکس‌های ممکن است و برای انجام این کار، آن‌ها باید با زوجی که می‌خواهند جلوی دوربین قرار بگیرند دوست باشند.

تمامی عکس‌های پرتره به میزان راحتی مدل وابسته هستند. در صورتی که سوژه کنار شما احساس راحتی نکند شما هم نمی‌توانید عکس‌های خیلی خوبی بگیرید. بنابراین از اولین باری که با زوج موردنظر ملاقات می‌کنید، سعی کنید تجربه لذت‌بخش و هیجان انگیزی برای آن‌ها رقم بزنید.

هماهنگی لباس‌ها

انتخاب لباس کاملا به شما و زوجی که می‌خواهید از آن‌ها عکاسی کند بستگی دارد. خیلی از ژست های عکاسی دو نفره از لباس‌هایی منشاء می‌گیرند که کمک می‌کنند داستان را بازگو کنید. شما می‌توانید از لباس رسمی شب گرفته تا تیشرت‌های روزمره و… هر لباسی که برای بازگو کردن داستان لازم باشد را انتخاب کنید.

این مطلب را هم ببینید
انتخاب تری پاد مناسب

یک قاعده کلی در مورد هر انتخابی که انجام می‌دهید وجود دارد و آن هم این است که سوژه باید کاملا راحت باشید. وادار سوژه به پوشیدن لباس‌هایی که داخل آن‌ها راحت نیست و یا انتخاب لوکیشنی که مدل احساس خوشایندی نسبت به آن ندارد همیشه باعث شکست خوردن شما خواهد شد.

عکاسی در فضای باز

ژست های عکاسی دو نفره و عکاسی از زوج‌ها را می‌توانید در هر نوع لوکیشنی انجام دهید. مثل انتخاب لباس در اینجا نیز بهترین انتخاب جایی است که زوج مدنظر شما با آن راحت هستند اما شما می‌توانید از محیط برای قصه گویی در مورد آن‌ها و عشقی که دارند استفاده کنید. مکانی را انتخاب کنید که سوژه‌ها آن را دوست دارند. این مکان می‌تواند یک پارک در مرکز شهر یا یک کلبه کوهستانی باشد.

نورپردازی خلاقانه

یکی از اهداف عکاسی از زوج ها به خصوص در مقایسه با دیگر سبک‌های عکاسی پرتره، ثبت و ایجاد یک پاسخ احساسی در مخاطب است. نورپردازی احساسی و افکت‌های خلاقانه در این دست عکس‌ها خیلی فراگیرتر هستند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی گیمبال دوربین zhiyun tech crane 2s

فلر و بازتاب شدید نور چیزی است که معمولا عکاس‌ها از آن دوری می‌کنند اما می‌توانید از این فلرها به عنوان یک ابزار خیلی قوی استفاده کنید. همچنین نور تابیده شده از پشت و اشعه‌های شدید نور تابیده شده از طریق پنجره و درخت‌ها نیز چنین کاربردی دارند. به همین خاطر عکاس آزادی بیشتری برای کار با نور تابیده شده از پشت و عکس‌های ضد نور دارد. حتی برخی عکاس‌ها نیز از نوردهی دوگانه برای بازگو کردن یک داستان استفاده می‌کنند.

ایجاد صمیمیت فیزیکی

نشان دادن عاطفه و محبت باید در تصاویر دونفره ترویج داده شد. این کار باعث خواهد شد شما راحت‌تر داستان عاشقانه‌ی آن‌ها را بازگو کنید و نحوه‌ی نشان دادن این موضوع نیز کاملا به شما بستگی دارد.

در آغوش کشیدن روش خیلی خوبی برای مرتبط کردن سوژه‌ها به هم به شکلی است که همه با آن راحت باشند. یکی از ژست های عکاسی دو نفره کلاسیک این است که هر دو نفر داخل دوربین نگاه کنند و یکی از دو سوژه دست خودش را دور کمر همسر خودش حلقه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *