تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

مشکل شارژ نشدن لپ تاپ را با این روش ها برطرف کنید

مشکل شارژ نشدن لپ تاپ

آیا تاکنون برای شما هم پیش آمده است که زمانی که شارژر لپ تاپ را به برق متصل کنید، هیچ تغییری در شارژ دستگاه ایجاد نشود؟ یعنی لپ تاپ بنابر دلایل مختلفی شارژ نمی شود. برای رفع مشکل شارژ نشدن لپ تاپ روش های مختلفی وجود دارد که در این بخش به آموزش آن ها می پردازیم.

روش های رفع مشکل شارژ نشدن لپ تاپ

بررسی اتصالات کابل

پیش ‌از‌ آنکه بخواهید وارد بحث عیب‌یابی شوید، ابتدا بهتر است اصول انجام کار را بررسی کنید. درحقیقت، باید مطمئن شوید کابل شارژ را کاملا در درگاه لپ ‌تاپ وارد کرده‌اید و سپس اتصال آن به دیوار را نیز بازبینی کنید. در صورتی ‌که منبع انرژی فعلی دچار خرابی شده باشد، می‌توانید خروجی دیگری را امتحان کنید.

جداکردن باتری و اتصال آن به برق

درادامه‌ی کار باید عملکرد صحیح باتری دستگاه را بررسی کنید. اگر باتری لپ‌تاپ شما قابلیت جابه‌جایی دارد، آن را کاملا از دستگاه خود جدا کنید. توجه کنید قبل از خاموش‌کردن لپ‌تاپ، شارژر را باید از آن جدا کنید. پس از خارج‌کردن باتری، چند لحظه باید دکمه‌ی پاور را نگه دارید تا شارژ باقی‌مانده در سیستم هم خالی شود. پس از اتمام کار، شارژر را وصل کنید و بکوشید لپ‌تاپ را روشن کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل از کار افتادن Settings ویندوز 10

درصورتی‌که دستگاه به‌طور عادی کار کند، مشکل باتری شما مخفی است. باتری را مجددا در محفظه‌ی خود قرار دهید و مطمئن شوید کار را به‌خوبی انجام داده‌اید. اگر انجام این کار باعث رفع مشکل نشود، احتمالا با باتری مُرده مواجه هستید که باید تعویضش کنید. اگر لپ‌تاپ شما به باتری قابل‌جابه‌جایی مجهز نباشد، می‌توانید دستگاه را خودتان باز و آن را جدا کنید. بااین‌حال، انجام این کار باعث از‌بین‌رفتن شرایط ضمانت‌نامه خواهد شد و درصورت بروز کوچک‌ترین اشتباه، ممکن است آسیب جبران‌ناپذیری به دستگاه وارد کنید. بهتر است دستگاه خود را به مرکز مجاز تعمیرات ببرید و آن را به متخصص تحویل دهید.

بررسی کابل و درگاه به‌منظور مشاهده‌ی خسارت‌های احتمالی

تمام بخش‌های کابل شارژ لپ‌تاپ را بررسی کنید و از سلامت کامل بخش‌های مختلف آن مطئن شوید. همچنین، ایده‌ی مناسبی است که بخش‌هایی از آن را نزدیک ببینید تا درصورت احساس بوی سوختگی، بتوانید مشکل شارژنشدن لپ‌تاپ را بیابید. به درگاه شارژر موجود در لپ‌تاپ هم نگاه کنید؛ چراکه هنگام اتصال شارژر، باید تناسب درستی داشته باشد. اگر احساس کردید کابل شارژ به‌خوبی متصل نشده است، سعی کنید آن را با فشار به‌سمت داخل هدایت کنید. البته توجه کنید این فشار نباید از حد استاندارد و منطقی فراتر رود.

این مطلب را هم ببینید
بهترین نرم افزارهای نقاشی برای ویندوز

استفاده از شارژر دیگر

در این مرحله، می‌توان گفت تمام راه‌حل‌ها را آزمایش و بررسی کرده‌اید و آخرین راه‌حل استفاده از شارژر دیگر است. یکی از نکات مهمی که باید مدنظر قرار دهید، تهیه‌ی شارژر استاندارد است. این شارژر را می‌توانید از فروشگاه‌های مجاز و معتبر بخرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *