ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل باز نشدن عکس ها در فتوشاپ

رفع مشکل باز نشدن عکس ها در فتوشاپ

فتوشاپ مهمترین و محبوب ترین نرم افزار ویرایش تصاویر است. در این نرم افزار می توانید تقریبا هر کاری را که فکرش را می کنید با عکس ها و تصاویر مد نظر خود انجام دهید. یکی از مشکلاتی که ممکن است کاربران در هنگام کار با این نرم افزار با آن مواجه شوند ، باز نشدن عکس ها می باشد. برای رفع مشکل باز نشدن عکس ها در فتوشاپ روش های مختلفی وجود دارد که در این بخش به آموزش آن ها می پردازیم.

روش های رفع مشکل باز نشدن عکس ها در فتوشاپ

بررسی پیوند فایل

ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که پسوند نام فایل با نوع واقعی فایل مطابقت داشته باشد. البته نمایش پسوند نام به طور پیشفرض پنهان است که با مراحل زیر می توانید آن را قابل نمایش کنید.

  1. ابتدا وارد فایل اکسپلورر ویندوز شوید.
  2. روی Organize کلیک کرده و وارد قسمت Layout > Menu Bar شوید.
  3. به قسمت Tools > Folder Options > View بروید.
  4. گزینه Hide Extensions for Known File Types را پیدا کرده و آن را غیر فعال کنید.
  5. در نهایت روی Apply و OK کلیک کنید.
این مطلب را هم ببینید
لپ تاپ ردمی بوک 16 و ردمی بوک 14 II شیائومی رونمایی شد

در مرحله بعد باید اطمینان حاصل کنید که فایل فقط یک پسوند اسم داشته باشد. به طور مثال فایلی مانند filename.pdf.jpg قابل استفاده در فتوشاپ نیست و باید آخرین پسوند را حذف کنید. به طور مثال filename.pdf

ذخیره به عنوان JPEG

تصویر مشکل ساز را در برنامه ای دیگر باز کرده و آن را مجدد به عنوان یک فایل JPEG ذخیره کنید. سپس فایل ذخیره شده را در فتوشاپ باز کنید.

بررسی سخت افزار

اگر هنوز مشکل شما رفع نشده است، باید سخت افزار را نیز بررسی کنید. در موارد خاصی ممکن است مشکلات سخت افزاری برای هارد دیسک و.. ایجاد شود که باعث بروز چنین ارور هایی می شود.

غیر فعال کردن OpenGL

در فتوشاپ دکمه های Ctrl+K را فشار دهید. سپس به قسمت Performance رفته و گزینه Enable OpenGL Drawing را غیر فعال کنید. سپس برنامه را بسته و مجدد باز کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش فعال کردن ویندوز 10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *