آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

ترفندهای عکاسی خیابانی برای افراد مبتدی

ترفندهای عکاسی خیابانی

عکاسی خیابانی در میان عکاسان خصوصا افراد تازوه وارد در این حرفه بسیار محبوب است. افراد ناشناس نقش مهمی را در عکاسی خیابانی بازی می‌کنند. با کمک آن‌ها می‌توانید روایت‌هایی جذاب ایجاد کنید و بیننده را به خیال‌پردازی وادارید. برای اینکه بتوانید تصاویر خوبی تهیه کنید ، کافیست ترفندهای عکاسی خیابانی که در این بخش آموزش می دهیم را بدانید.

ترفندهای عکاسی خیابانی

به دنبال احساسات و صورت‌های جالب باشید

این تکنیک یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای گرفتن عکس‌های خیابانی جالب است. به دنبال افراد مسن یا کودکان بگردید. حالات چهره‌ی آن‌ها خیلی رسا است. همچنین افرادی که لباس‌ها و حالات احساسی منحصر به فردی دارند هم می‌توانند به دلیل ظاهر و حالات غیرمعمولی که دارند، باعث زیبا‌تر شدن عکس‌های شما شوند.

از پشت افراد عکاسی کنید

همه سوژه‌هایی که از پشت توسط عکاس شکار می‌شوند، تصویر خارق‌العاده یا هنری را ایجاد نمی‌کنند. ژست بزرگترین و مهمترین عامل در تاثیرات بصری یک سوژه از پشت سرش در عکاسی خیابانی خواهد بود. زمینه و نور نیز از دیگر عناصری هستند که در عکاسی از پشت افراد خیلی به چشم می‌آیند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش اهمیت رنگ ها در ترکیب ‌بندی عکاسی

در اصل، تصویر را باید به گونه‌ای از پشت سوژه ثبت کنید که تاثیر آن بسیار بیشتر از حالتی باشد که سوژه را در حالت عادی و از روبرو ثبت کرده‌اید. سعی کنید با عناصر بصری گوناگون بازی کنید و یا از المان‌های مختلف طبیعی استفاده کافی را ببرید تا یک اثر هنری خلق کرده باشید.

پس‌زمینه‌ی مناسب در عکاسی خیابانی

در عکاسی خیابانی پس‌زمینه‌ی مناسب به اندازه‌ی خود سوژه‌ی اصلی اهمیت دارد. برای شروع عکاسی خیابانی ابتدا یک پس‌زمینه‌ی مناسب پیدا کنید و سپس منتظر بمانید تا شخصی از برابر آن عبور کند. انواع دیوارها می‌توانند انتخابی مناسب برای پس‌زمینه باشند. برای مثال می‌توانید از دیوارهای آجری، دیوارهای سیمانی، دیوارهای سفید، دیوارهایی با دیوارنوشته‌های شهری یا دیوارهای تبلیغاتی با تصاویر و نوشته‌های بزرگ استفاده کنید.

به دنبال ترکیب‌های هندسی زیبا بگردید

اینجاست که عکاسی خیابانی از لحاظ بصری خیلی جالب خواهد شد. البته در عین حال کادربندی چنین تصاویری هم خیلی سخت است زیرا شما باید زوایای درست را ببینید و نحوه‌ی ترکیب‌بندی تصاویر را هم یاد بگیرید تا عکس‌هایی که می‌گیرید برای مخاطب هم زیبا و دلنشین باشد. در صورتی که یاد بگیرید از چنین موقعیت‌هایی استفاده کنید می‌توانید عکس‌های بسیار خوبی هم بگیرید. به یاد داشته باشید که کادربندی درست همیشه کلید داشتن یک تصویر موفق است.

این مطلب را هم ببینید
دوربین بدون آینه چیست؟

بهترین لنز خودتان را انتخاب کنید

تصمیم در مورد اینکه باید از کدام لنز خودتان استفاده کنید همیشه یکی از مهم‌ترین تکنیک‌ها برای عکاسی خیابانی است. ممکن است تصمیم بگیرید که از یک لنز تله فوتو استفاده کنید اما این کار اصلا فکر خوبی نیست. مطمئنا دوست ندارید فرد ترسناکی باشید که از فاصله‌ی دور یک لنز بزرگ را به سمت مردم می‌گیرد. در صورتی که می‌خواهید دیده نشوید باید نزدیک شوید و در دل عمل قرار بگیرید. از یک لنز واید استفاده کنید و داخل جمعیت مخفی شوید. خیلی از عکاس‌های خیابانی از یک دوربین کامپکت استفاده می‌کنند که خیلی کوچک‌تر از دوربین‌های DSLR است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *