مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش کاهش مصرف دیتای اینترنت موبایل در اندروید

کاهش مصرف دیتای اینترنت موبایل در اندروید

امروزه با گسترش تلفن های همراه، بیشتر افراد با استفاده از این دستگاه وارد اینترنت می شوند. بسیاری از افراد از مصرف شدن بیش از حد حجم اینترنت موبایل خود گلایه دارند. در این بخش می خواهیم ترفندهایی برای کاهش مصرف دیتای اینترنت موبایل در اندروید به شما عزیزان آموزش دهیم.

ترفندهای کاهش مصرف دیتای اینترنت موبایل در اندروید

ایجاد محدودیت

  • به بخش Settings در گوشی اندرویدی خود بروید.
  • Data Usage را انتخاب کرده و بر روی Billing Cycle لمس کنید.
  • حالا گزینه Data Limit and billing cycle را انتخاب کنید. حالا می‌توانید حداکثر مقدار دیتایی که قصد استفاده در یک ماه را دارید مشخص کنید. همچنین می‌توانید قابلیت قطع خودکار اینترنت بعد از رسیدن به آستانه مصرفی تعیین شده را فعال کنید.

غیرفعال سازی مصرف اینترنت اپلیکیشن ها در پس زمینه

به Settings و سپس به قسمت Data Usage بروید.

در این بخش شما می‌توانید آمار استفاده دیتا توسط هر یک از اپلیکیشن‌های موبایل خود را مشاهده کنید. با لمس بر روی هر برنامه می‌توانید مصرف اینترنت آشکار و پنهان آن را مشاهده کنید. مصرف آشکار آن مقداریست که در زمان فعالیت اپلیکیشن اتفاق افتاده اما مصرف پنهان یا در پس زمینه همان چیزیست که لازم است غیر فعال شود. اگر مقدار مصرفی کم باشد ممکن است مربوط به همگام سازی یا بروزرسانی خودکار اپلیکیشن باشد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین گجت های دانشجویی که مورد نیازشان هست

اما اگر مصرف اینترنت پس زمینه یک اپلیکیشن را زیاد از حد ارزیابی کردید، می‌توانید با لمس بر روی گزینه Restrict app background data مطمئن شوید که از این پس برنامه فقط در زمان فعالیت از اینترنت موبایل شما استفاده می‌کند.

استفاده از دیتا سیور در کروم

  • مرورگر کروم را اجرا کنید.
  • در گوشه بالا سمت راست، روی آیکون سه نقطه لمس کرده و از منو، گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • از پنجره Settings، گزینه Data Saver را پیدا کنید و وضعیت این گزینه را به حالت فعال تغییر دهید. این ویژگی می‌تواند در طول یک ماه تا 17 درصد مصرف دیتای اینترنت موبایل شما را کاهش دهد.

استفاده از سرویس‌های استریمینگ را محدود کنید

پخش موسیقی یا ویدئو به صورت آنلاین یکی از کارهاییست که می‌تواند مصرف اینترنت شما را شدیدا افزایش دهد. پیشنهاد ما این است وقتی از اینترنت موبایل استفاده می‌کنید، تا حد امکان از استریم اینگونه محتویات خودداری کنید. می‌توانید موسیقی یا ویدئو مورد نظر را در زمان اتصال به شبکه وای فای را پخش کنید. اگر احیانا به شبکه وای فای دسترسی ندارید، می‌توانید با پائین آوردن کیفیت محتوای استریم، مقداری از مصرف دیتای موبایل را کاهش دهید. اکثر اپلیکیشن‌های استریمینگ مانند نت فلیکس، یوتیوب گو و غیره دارای حالت ذخیره دیتا برای گوشی‌های هوشمند هستند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تغییر عملکرد دکمه های کامپیوتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *