ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش گرفتن گزارش باتری لپ تاپ در ویندوز

گرفتن گزارش باتری لپ تاپ در ویندوز

باتری یک لپ تاپ یک قطعه مهم در این دستگاه محسوب می شود اما این وسیله نیز همچون سایر قطعات عمر خود را داشته و ممکن است آسیب ببیند. اگر بخواهید بدانید باتری لپ تاپ شما چقدر داوم دارد باید بطور مرتب نحوه عملکرد آن را بررسی کنید. در این بخش با ما همراه باشید تا گرفتن گزارش باتری لپ تاپ در ویندوز را یاد بگیرید.

گرفتن گزارش باتری لپ تاپ در ویندوز

ابتدا ابزار Command Prompt را باز کنید. برای انجام این کار، می توانید “CMD” را از منو Start جستجو کرده و روی Command Prompt کلیک کنید تا باز شود. گزارش به صورت یک فایل HTML منتشر خواهد شد. به این منظور دستور زیر را تایپ کنید:

cd %HOMEPATH%/Desktop

این دستور به سادگی فهرست فعلی شما را به دسکتاپ خود هدایت می‌کند، بنابراین هنگام تهیه گزارش، می‌توانید آن را در آنجا پیدا کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی ارزان ترین موس های تسکو در بازار ایران

اگر می خواهد گزارش ایجاد شود دستور زیر را تایپ کنید:

powercfg /batteryreport

این ابزار powerconfig را اجرا می‌کند و به آن می‌گوید که یک گزارش باتری ارائه دهد. اکنون باید روی دسکتاپ شما یک فایل HTML ذخیره شده باشد. روی پرونده دوبار کلیک کنید تا در مرورگر شما باز شود (یا ممکن است از شما بپرسد که می‌خواهید فایل را در کدام مرورگر باز کنید). اکنون می‌توانید تمام اطلاعات باتری را مشاهده کنید.

نکته: اگر به تازگی یک لپ تاپ دست دوم خریداری کرده‌اید و می‌خواهید بدانید که باتری در چه وضعیتی قرار دارد، این کار را قبل از پاک کردن ویندوز قدیمی انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *