ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آپدیت اختیاری ویندوز 10 از ماه مه توسط مایکروسافت متوقف می شود

آپدیت اختیاری ویندوز 10

مایکروسافت اوایل در نصب اجباری آپدیت‌های ویندوز 10 رفتار بسیار تهاجمی داشت و بسیاری مواقع آپدیت‌های غیر ضروری و حتی حاوی محتواهای ناخواسته بودند که پرهیز از نصب آنها تقریباً غیر ممکن بود. بر اساس اخبار جدید منتشر شده مایکروسافت در ماه مه سال ۲۰۲۰ تمامی نسخه های غیر ایمنی اختیاری را برای نسخه های پشتیبانی شده از Windows و محصولات سرور متوقف می کند. در واقع می توان گفت که آپدیت اختیاری ویندوز 10 از ماه مه توسط مایکروسافت متوقف می شود و این اتفاق به دلیل شیوع ویروس کرونا می باشد.

توقف آپدیت اختیاری ویندوز 10

این تصمیم مایکروسافت به‌‌ علت همه‌گیری ویروس کرونا (کووید ۱۹) گرفته است. کرونا باعث تعطیلی بسیار از شرکت‌ها شده است؛ ازاین‌رو، کارمندان به کار در خانه روی آورده‌اند. با درنظرگرفتن این موضوع، خاموش‌نشدن طولانی‌مدت رایانه‌های مبتنی‌بر ویندوز ۱۰ امری ضروری است. ویندوز ۱۰ به‌دنبال دریافت به‌روزرسانی جدید از کاربر می‌خواهد رایانه را خاموش و روشن کند. به‌دلیل اهمیت خاموش‌نشدن رایانه‌ها برای کارکنان، مایکروسافت تصمیم گرفته است تمامی به‌روزرسانی‌های اختیاری ویندوز ۱۰ را متوقف کند تا از این طریق مطمئن شود به‌روزرسانی‌های آینده روی کارکردن افراد تأثیر منفی نمی‌گذارد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع خطای Wi-Fi doesn’t have a valid IP configuration

اتخاذ این تصمیم اندکی عجیب به‌ نظر می‌رسد. ردموندی‌ها قصد دارند همچنان «به‌روزرسانی سه‌شنبه»، یعنی به‌روزرسانی‌‌ای که در دومین سه‌شنبه‌ی هر ماه دردسترس قرار می‌گیرد، برای رایانه‌های مبتنی‌بر ویندوز منتشر کند. بنابراین، فقط به‌روزرسانی‌های اختیاری هستند که از انتشار آن‌ها جلوگیری می‌شود. از به‌روزرسانی‌های اختیاری ویندوز با نام به‌روزرسانی‌های C و D یاد می‌شود و نسخه‌های B نیز همان به‌روزرسانی‌های سه‌شنبه هستند. افزون‌بر‌این، نکته‌ی عجیب دیگر آن است که تصمیم مایکروسافت از اول ماه مه (۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹) عملیاتی می‌شود و تا آن زمان، فاصله‌ی نسبتا زیادی داریم. ممکن است تا فرارسیدن ماه مه، شیوع کروناویروس کنترل شود و به‌طورکلی، جهان وضعیت بهتری پیدا کند.

مایکروسافت در اطلاعیه‌ی جدید خود می‌نویسد:

همواره در حال ارزیابی وضعیت بهداشت عمومی بوده‌ایم و متوجه هستیم وضعیت فعلی مشتریانمان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. به‌عنوان پاسخی دربرابر این مشکلات، اولویت اصلی‌مان را روی به‌روزرسانی‌های امنیتی قرار می‌دهیم و روی این نوع به‌روزرسانی‌ها تمرکز می‌کنیم.

ممکن است ما هنوز بتوانیم قبل از آن برخی از به روزرسانی های اختیاری جدید غیر امنیتی جدید را دریافت کنیم. این حرکت تعجب آور نیست. با توجه به افزایش چشمگیر کار از راه دور ، چه برای کاربران ویندوز و چه برای کارمندان مایکروسافت ، آخرین چیزی که مایکروسافت می خواهد معرفی اشکال یا نقص دیگری به ویندوز است. درعوض ، این شرکت بر روی به روزرسانی های امنیتی ماهانه خود به روز رسانی های B – که معمولاً در دومین سه‌شنبه هر ماه وارد می شوند ، تمرکز خواهد کرد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش نحوه قفل کردن و جلوگیری از کپی شدن متن فایل PDF

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *