اخبار تکنولوژی

همکاری اینتل برای بهبود مصرف توان مرورگرهای مبتنی‌بر کرومیوم در ویندوز 10

بهبود مصرف توان مرورگرهای مبتنی‌بر کرومیوم

بر اساس اخبار منتشر شده بنظر می رسد اینتل قصد دارد با همکاری مهندسین کرومیوم یک ویژگی جدید ایجاد کند که در بهبود مصرف توان مرورگرهای مبتنی‌بر کرومیوم در ویندوز 10 موثر باشد.

بهبود مصرف توان مرورگرهای مبتنی‌بر کرومیوم در ویندوز 10

همان‌طورکه می‌دانید مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم، مرورگر غالب در کامیپوترهای امروزی است؛ از طرفی میزان انرژی مصرفی این مرورگر، به‌ خصوص در ویندوز بسیار زیاد است. به‌طوری‌که آفت جان باتری لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌های موبایل شده است. از همین‌رو مهندسین اینتل و کرومیوم قصد دارند با استفاده از «پوشش RGB10» مصرف انرژی را بهبود دهند.

به گفته یکی از مهندسان پردازنده‌های جدید این شرکت نظیر Ice Lake، از «پوشش RGB10» پشتیبانی می‌کنند؛ این ویژگی باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود. این مهندس که ریچارد نام دارد در ادامه حرفهایش می گوید: مهندسان هر دو شرکت در حال کار روی ویژگی جدید هستند تا بتوانند امکان پخش ویدئوهای HDR را در مرورگر یادشده فراهم کنند؛ امری که درنهایت باعث افزایش کارایی سیستم می‌شود. وی اشاره می‌کند که با فعال کردن این ویژگی‌ در مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم، محتوای HDR از طریق فناوری جدید با فرمت RGBA10 تولید می‌شوند؛ درنتیجه بازدهی مصرف انرژی دستگاه‌هایی که از پردازنده‌های Ice Lake استفاده می‌کنند، بالاتر می‌رود.

این مطلب را هم ببینید
اپل احتمالا روی شارژری با دو پورت usb-c و توان 35 وات کار می کند.

مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم با بیش از ۲ میلیارد نصب، بی‌شک مرورگرهای حاکم بازار هستند و جای خالی چنین پیشرفتی حس می‌شد. این ویژگی در مرحله‌ی توسعه قرار دارد و بعید است به‌این‌زودی در دسترس قرارگیرد. از طرفی ممکن است بحران کرونا ویروس مراحل توسعه را نیز کندتر کند.

در حال حاضر به‌روزرسانی‌های کروم و اج نیز متوقف شده‌اند. گوگل اخیراْ اعلام کرده است که نسخه‌ی ۸۱ کروم را منتشر نمی‌کند؛ غول فناوری حتی تصمیم دارد که نسخه‌ی ۸۲ کروم را نیز حذف کند. با این تفاسیر نسخه‌ی بعدی گوگل‌کروم ۸۳ است. این تصمیم گوگل بر سایر مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم، از جمله اج، تأثیر مشابهی به‌جای خواهد گذاشت.

مایکروسافت نیز به‌روزرسانی‌های مرورگر Edge را به تعویق اندخته است و تنها به‌روزسانی‌های امنیتی را منتشر می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین میکروفن‌های USB برای ضبط پادکست و استریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *