تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آیا استفاده از لپ‌تاپ در حین شارژ کار درستی است؟

آیا استفاده از لپ‌تاپ در حین شارژ کار درستی است؟

افراد زیادی عادت دارند که بدون باتری از لپ تاپ استفاده کنند. بسیاری از کاربران لپ تاپ را مثل pc به برق وصل کرده و به این شکل از آن استفاده می کنند. در این حالت سوالی که پیش می آید این است که آیا استفاده از لپ‌تاپ در حین شارژ کار درستی است؟

آیا استفاده از لپ‌تاپ در حین شارژ کار درستی است؟

جواب این است که بله این کار ایرادی ندارد و حتی در برخی موارد توصیه هم می‌شود. حتماً می‌پرسید چرا؟ باید بدانید که بیشتر لپ‌تاپ‌ها برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی باتری، تنظیماتی از پیش تعیین شده دارند که سرعت پردازنده را کاهش می‌دهد، نور صفحه را کم می‌کند و مواردی از این دست. هدف از همه این تنظیمات این است که با یکبار شارژ بتوانید تا جای ممکن زمان بیشتری از لپ‌تاپ استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل پرینت نگرفتن در گوگل کروم

بنابراین، اگر بخواهید از تمام توان پردازشی لپ‌تاپ خود بهره بگیرید، یا باید این تنظیمات را هر بار به صورت دستی تغییر دهید و یا اینکه شارژر را به لپ‌تاپ متصل کنید. مخصوصاً در هنگام اجرای برنامه‌های سنگین و بازی‌ها، اتصال شارژر می‌تواند باعث روان‌تر اجرا شدن آن‌ها شود.

اما لپ تاپ ها به گونه ای طراحی شده اند که کمتر نیاز به اتصال به برق داشته باشند و استفاده از آنها در هنگام شارژ شدن ممکن است مشکلاتی را به همراه داشته باشد. در واقع، بسیاری از تولید کنندگان باتری‌های لیتیم-یون توصیه می‌کنند که بهترین زمان اتصال شارژر وقتی است که میزان شارژ باقی مانده باتری بین 25 تا 50 درصد باشد. حتی در بعضی از لپ‌تاپ‌های جدید قابلیتی وجود دارد که مانع شارژ کردن زود به زود باتری می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن های قطب نما برای موبایل

به این معنی که حتی اگر شارژر را به لپ‌تاپ وصل کنید، تا وقتی که میزان شارژ باتری به محدوده تعیین شده نرسیده، عملیات شارژ کردن شروع نمی‌شود و زمانی هم که شارژ شروع شد و ظرفیت باتری به طور کامل پر شد، عملیات شارژ دوباره متوقف شده و تا رسیدن مجدد به محدوده تعیین شده، آغاز نخواهد شد.

در نهایت باید گفت که اتصال تمام وقت شارژر به لپ‌تاپ برای مدتی طولانی هم ممکن است ایده چندان خوبی نباشد. به همین دلیل، برخی از تولید کنندگان توصیه می‌کنند که هر از گاهی، مثلا یک بار در هر ماه، اجازه دهید تا میزان شارژ باتری به همان محدوده‌ای که ذکر کردیم برسد و سپس دوباره آن را به شارژر وصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *