مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

سوابق فعالیت کاربران جدید گوگل از این پس حذف می شود

سوابق فعالیت کاربران جدید گوگل

همه ما می دانیم که گوگل ، یکی از بزرگترین مراجع اطلاعات و داده در جهان است. کاربران زیادی در این سیستم اطلاعات شخصی خود را ذخیره می کنند. از این گوگل همواره در تلاش است تا امنیت این داده ها را افزایش دهد. براساس اعلامیه جدید این کمپانی ، سوابق فعالیت کاربران جدید گوگل از این پس حذف می شود.

حذف سوابق فعالیت کاربران جدید گوگل

به گفته سوندار پیچای مدیر عامل این شرکت، حالا به صورت خودکار کلیه سوابق ذخیره شده از فعالیت های کاربران جدید در وب و همچنین اپلیکیشن ها ظرف ۱۸ ماه از آغاز فعالیت پاک می شود. تا پیش از این اطلاعات مذکور به صورت نامحدود و پیش فرض در سرورهای گوگل نگهداری می شد و استدلال گوگل این بود که ذخیره سازی این اطلاعات برای شخصی سازی سرویس هایش ضروری بوده است.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تنظیم خودکار اندازه سلول ها در اکسل

همچنین افرادی که با ذخیره سازی سوابق موقعیتی شان موافقت کرده اند (منظور موقعیتی است که این افراد با موبایل هایشان در آن بوده اند) میتوانند تنظیمات پیش فرض را طوری تغییر دهند که به صورت خودکار بعد از ۱۸ ماه این اطلاعات پاک شوند.

پیچای در این باره گفت:

ما در زمان طراحی محصولاتمان روی سه اصل مهم تمرکز میکنیم. حفظ امنیت اطلاعات شما، حفظ مسئولیت در قبال این اطلاعات، و قرار دادن کنترل اطلاعات در دست کاربران.

البته در نظر داشته باشید تنظیمات حذف خودکار پیش فرض در مورد سرویس های گوگل نظیر جیمیل و گوگل فوتوز که برای ذخیره سازی محتوای شخصی طراحی شده اند قابل اجرا نیست. قابلیت دیلیت خودکار که نخستین بار سال گذشته معرفی شد به کاربران امکان می دهد همچنان بدون ذخیره سازی سوابق فعالیت خود در وب از سرویس های هوشمند گوگل استفاده نمایند. اما یک و نیم میلیارد کاربر قدیمی گوگل که پیشتر حساب کاربری آن را داشته اند باید این تنظیمات را به صورت دستی انتخاب نمایند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش بهینه سازی نوار وظیفه ویندوز

از طرفی قابلیت های دیلیت خودکار گوگل به این شرکت اجازه می دهد که همچنان اطلاعات کاربران را جمع آوری کنند و در مقابل سرویس ها و محصولات خود را براساس این اطلاعات شخصی سازی می کند. همزمان گوگل این اطلاعات را به کاربران خود می دهد که اطلاعات شان به صورت همیشگی ذخیره نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *