مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

آیا می‌توانید ویندوز 11 را روی کامپیوتر خود نصب کنید؟

چگونه بررسی کنیم که آیا می‌توانید ویندوز 11 را روی کامپیوتر خود نصب کنید؟

اگر می خواهید از ویندوز 11 لذت ببرید، لازم است که تمام الزامات مورد نیاز شرکت مایکروسافت برای نصب این ویندز را بر روی سیستم خود را داشته باشید. اگر مطمئن نیستید که چه هستند، نگران نباشید، زیرا ما به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید این موارد را خودتان بررسی کنید.

شرایط لازم برای نصب ویندوز 11 چیست؟

به طور کلی، الزامات نصب این ویندوز کمی بیشتر از موارد مورد نیاز برای ویندوز 10 است. اگر کامپیوتر مناسبی دارید، نباید با ویندوز 11 مشکلی داشته باشید. اما اگر کامپیوتر شما چند سال از عمر آن گذشته باشد، این مشکل وجود دارد. به احتمال زیاد ممکن است مشکلاتی داشته باشید.

حداقل شرایط و مشخصات لازم برای نصب ویندوز 11 به شرح زیر است:

-پردازنده: 1 گیگاهرتز یا بیشتر با حداقل 2 هسته و سازگار با 64 بیت.

-حافظه رم: حداقل 4 گیگابایت.

-فضای ذخیره سازی: برای به روز رسانی باید حداقل 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی داشته باشید. با این حال، بیشتر توصیه می شود.

-سیستم عامل: مادربرد سازگار با UEFI و بوت امن.

-کارت گرافیک: کارت سازگار DirectX 12 یا بالاتر و درایور WDDM 2.0.

-صفحه نمایش: صفحه نمایش با وضوح بالا و تا 9 اینچ مورب و یک کانال 8 بیت در هر رنگ.

-اتصال به اینترنت: در زمان نصب، کامپیوتر باید به اینترنت متصل باشد. به همین ترتیب، داشتن یک حساب کاربری مایکروسافت برای پیکربندی ضروری است.

TPM برد باید از ماژول پلتفرم قابل اعتماد (TPM) 2.0 پشتیبانی کند.

اینها حداقل الزاماتی است که مایکروسافت بیان کرده است و هر کامپیوتری باید داشته باشد. همانطور که می بینید، اینها طبق استانداردهای امروزی الزامات خیلی بالایی نیستند.

با این حال، بزرگترین مشکلی که ممکن است داشته باشید مربوط به تراشه TPM 2.0 است که در کامپیوترهای جدیدتر و برخی مدل های خاص موجود است. کامپیوترهای قدیمی بعید است که این تراشه را داشته باشند و در بازار موجود نیستند.

اگر نمی دانید کامپیوتر شما برای دریافت ویندوز 11 آماده است، نگران نباشید، زیرا ما به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید به روشی ساده از این موضوع مطلع شوید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین هدفون های شیائومی

چیپ TPM 2.0 چیست؟

چیپ TPM 2.0

تراشه‌های T rusted Platform Module (TPM) در انواع کامپیوترها، از لپ‌تاپ‌های شخصی گرفته تا کامپیوترهای تجاری، کامپیوترهای شخصی صنعتی و کامپیوترهای پزشکی استفاده می‌شوند.

TPM از داده های شما با الگوریتمی که در سخت افزار کامپیوتر تعبیه شده است محافظت می کند. سطح امنیت بالاتری نسبت به نرم افزار به تنهایی فراهم می کند و از داده های شما در برابر هکرها، بدافزارها و سارقان محافظت می کند.

این امر به ویژه برای کامپیوترهای صنعتی، پزشکی و تجاری که می توانند مقادیر زیادی از داده های شرکت یا اطلاعات حساس بیمار را ذخیره کنند بسیار مهم است. TPM به طور گسترده ای به عنوان امن ترین روش برای محافظت از اطلاعات ذخیره شده در کامپیوتر پذیرفته شده است.

به طور خلاصه، عملکرد این تراشه ارائه یک مکان فیزیکی کاملا امن برای ذخیره اعتبار، گواهینامه ها و کلیدهای رمزگذاری است. این تراشه قابلیت ارتباط مستقیم و صرفا با پردازنده را دارد. هیچ بخش دیگری از کامپیوتر، چه فیزیکی و چه مجازی، نمی تواند بدون «اجازه» پردازنده با آن تراشه تعامل داشته باشد.

معمولاً مادربردها دارای پورتی هستند که می توان یکی از این تراشه ها را به صورت خارجی به آن متصل کرد. و دیگران قبلاً آن را یکپارچه کرده اند، این به سازنده بستگی دارد. با این حال، کامپیوترهای قدیمی احتمالاً با این تراشه سازگار نیستند و بنابراین با ویندوز 11 سازگار نیستند.

چگونه می توانم بفهمم که کامپیوتر من شرایط لازم را دارد؟

در صورتی که نمی دانید کامپیوتر شما با ویندوز 11 جدید سازگار است یا خیر، ما در مورد 2 ابزار به شما خواهیم گفت که به شما امکان می دهد شرایط مورد نیاز را بررسی کنید. استفاده از آنها بسیار آسان است، بنابراین هیچ مشکلی با آنها نخواهید داشت.

بررسی سلامت کامپیوتر

این یک برنامه نسبتاً شناخته شده در دنیای کامپیوتر است و به شما امکان می دهد اطلاعاتی در مورد کامپیوتر به دست آورید. از طریق آن، شما قادر خواهید بود اطلاعات لازم را به دست آورید تا بدانید که آیا کامپیوتر شخصی شما شرایط لازم را دارد یا خیر. شما فقط باید آن را نصب کنید و برنامه اطلاعات مربوطه را به شما نشان می دهد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن ها برای برنامه ریزی کارها

هر یک از جزئیات کامپیوتر را نشان می دهد، حتی اگر دارای تراشه TPM 2.0 باشد یا نه. شما می توانید آن را کاملا رایگان از وب سایت رسمی آن دانلود کنید.

WhyNotWin11

برخلاف ابزار قبلی، این ابزار به طور خاص برای بررسی اینکه آیا کامپیوتر شما شرایط لازم برای نصب ویندوز 11 را برآورده می کند یا خیر طراحی شده است.

این یک برنامه متن باز برای استفاده رایگان است که با آن می توانید بدانید که آیا شرایط لازم برای نصب این ویندوز جدید را دارید یا خیر. فقط با باز کردن برنامه، می توانید بدانید که آیا شرایط لازم را دارید یا خیر.

اگر کامپیوتر من تراشه TPM نداشته باشد،نمی توانم ویندوز 11 را نصب کنم؟

مدتی است که یک “ترفند” در دسترس است که به شما امکان می دهد تأیید TPM را در زمان نصب دور بزنید.

به این ترتیب حتی اگر آن تراشه را ندارید، می توانید ویندوز 11 را روی کامپیوتر خود نصب کنید. به طور قطع مشخص نیست که آیا مایکروسافت این ترفند را اصلاح می کند یا اینکه همچنان به آن اجازه می دهد. در هر صورت، ایده آل این است که اگر کامپیوتر شما این پورت را دارد، تراشه را بخرید و آن را نصب کنید، بسیار ساده است.در صورت انجام این کار ممکن است عدم سازگاری به وجود بیایید، در این صورت توصیه می‌شود که در همان ویندوز 10 بمانید.

اگر مایکروسافت تصمیم بگیرد در آینده با این ترفند دور زدن هم مبازره کند، احتمالاً کامپیوتر شما ممکن است گیر کند که خود می‌تواند باعث از دست دادن اطلاعات شما شود. در هر صورت، این تصمیم شماست، بنابراین آنچه را که فکر می کنید درست است انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *