بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

احتمالا دوربین‌های Z6s و Z7s نیکون امسال رونمایی شوند

دوربین‌های Z6s و Z7s نیکون

نیکون یکی از اولین برندهای تولید دوربین عکاسی در جهان بوده که پس از یک قرن فعالیت، هنوز نامی معتبر در این صنعت است. دوربین‌های Z6s و Z7s نیکون محصولات جدیدی از این برند معتبر می باشند که انتظار می رود امسال رونمایی شوند.

دوربین‌های Z6s و Z7s نیکون

داستان نیکون، به ابتدای قرن بیستم باز می‌گردد. زمانی ‌که ژاپن در مسیر نوآوری‌های تازه قرار داشت و جامعه‌ی آن به سمت مدرن شدن پیش می‌رفت. در آن سال‌ها، نیاز به پیشرفت در همه‌ی صنایع حس می‌شد و اپتیک نیز یکی از مرزهای فناوری بود. محصولاتی همچون انواع دوربین عکاسی، لنز دوربین، دوربین‌ های دوچشمی،‌ میکروسکوپ، برخی لنزهای پزشکی، ابزارهای اندازه‌گیری ، دوربین اسلحه ، تلسکوپ ‌های زمینی و تجهیزات آزمایشگاهی تولید نیمه‌ هادی‌ها ، در دسته‌ بندی محصولات نیکون قرار دارند. شاید عموم مردم، نیکون را با دوربین‌های عکاسی بشناسند، اما این برند در محصولات دیگر هم آمار قابل‌توجهی دارد و دومین تولیدکننده‌ی بزرگ تجهیزات نوری تولید نیمه‌هادی‌ در جهان محسوب می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
عکاسی خیابانی چیست؟

بر اساس گزارش نیکون‌ رومرز، دو دوربین‌ جدید نیکون قرار است از همان حسگرهای به ‌کار رفته در Z6 و Z7 بهره بگیرند. در این ‌میان، نکته‌ی مهم آن است که گفته می‌شود مدل‌های S پردازنده‌ی دوگانه‌ی Expeed خواهند داشت. دیگر مشخصات فاش‌شده شامل بهره‌مندی دو دوربین جدید مذکور از باتری جدید EN-EL15c، درگاه USB-C، درگاه دوگانه‌ی کارت حافظه (احتمالا CFexpress دوگانه) و پشتیبانی از فیلم‌برداری 4K با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه می‌شوند. علاو‌براین، احتمالا امکان استفاده از گریپ اضافی با دوربین‌های جدید نیکون وجود خواهد داشت.

نیکون‌رومز می‌گوید انتظار دارد دوربین‌های مذکور اکتبر ۲۰۲۰ (مهر و آبان ۱۳۹۹) رونمایی شوند. با این ‌همه، نباید آثار دنیاگیری ویروس کرونا را فراموش کنیم. کووید ۱۹ تاکنون رویدادهای زیادی را به‌تعویق انداخته و برخی دیگر را به‌کلی تعطیل کرده است؛ به‌همین‌دلیل، نمی‌توانیم با قطعیت از معرفی نیکون Z6s و نیکون Z7s در مهر و آبان امسال سخن به‌میان بیاوریم.

این مطلب را هم ببینید
آموزش عکاسی با بمب دود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *