مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

احتمال رونمایی کامپیوتر گیمینگ اپل در WWDC 2020

کامپیوتر گیمینگ اپل

این روزها در تولید بازی های رایانه ای تحولات عظیمی ایجاد شده و تهیه یک سیستم کامپیوتری به منظور اجرای بازی های مختلف به یکی از دغدغه های گیمرها مبدل شده است. برندهای زیادی در سراسر جهان دست به تولید کامپیوترها و لپ تاپ های گیمینگ زده اند. در روزهای اخیر خبرهایی مبتنی بر احتمال رونمایی کامپیوتر گیمینگ اپل در WWDC 2020 به گوش می رسد که هنوز این گزارش توسط وب‌سایت Economic Daily News یا udn مستقر در تایوان تایید نشده است.

کامپیوتر گیمینگ اپل

هنوز جزئیاتی در خصوص این کامپیوتر منتشر نشده است اما گزارشات نشان دهنده آن است که کامپیوتر مذکور ممکن است یک لپ‌تاپ با نمایشگر بزرگ یا کامپیوتر دسکتاپ All in One با برچسب قیمت ۵۰۰۰ دلاری باشد. این دستگاه ممکن است مک‌بوک پرو یا یک آی‌مک پرو باشد. اینطور که بنظر میرسد این کامپیوتر سازگار با بازی‌های سبک esports، موسوم به ویدئوگیمینگ رقابتی خواهد بود. در واقع می توان گفت که کلیه کامپیوترهای مک برای استفاده حرفه ای طراحی شد اند.

درحالی‌که برخی از نسخه‌های خاص این دستگاه برای اجرای بازی‌های حد متوسط مناسب هستند، صنعت گیمینگ هرگز تمرکز خاصی روی کامپیوترهای مک نداشته است. از آنجایی که بازی‌های سبک esports با ورود به بازار کامپیوترهای میان‌رده در حال محبوب‌تر شدن هستند، ممکن است اپل به این فکر باشد که اکنون زمان مناسبی برای ورود به عرصه‌ی گیمینگ است.

این مطلب را هم ببینید
امکان برقراری تماس تصویری در گوگل دوئو بصورت 12 نفره فراهم شد

کامپیوتر گیمینگ اپل احتمالا به‌دنبال نسخه‌ی جدید مک‌بوک پرو عرضه خواهد شد. از این رو انظار می رود که این کامپیوتر معماری مشابه مک بوک پرو داشته باشد. این موضوع برای گیمرها از اهمیت زیادی برخوردار است. درحالی‌که مطمئنا چنین خبری برای گیمرها خارق‌العاده خواهد بود، گزارش مذکور برای راستی‌آزمایی باید توسط منابع دیگر نیز مورد تأیید قرار گیرد.

رود برسلاو، خبرنگار حوزه‌ی ورزش‌های الکترونیکی (esports) به وب‌سایت مک‌رومرز گفته است:

من قسمت عمده‌ای از زندگی‌ام را برای انجام بازی‌های Doom، Quake و استارکرفت روی کامپیوترهای مک صرف کرده و بزرگ شده‌ام. در طول آن سال‌ها از زمان جوانی به‌ عنوان کاربر وفادار اپل، همیشه امیدوار بودم ذره‌ای از [آن] توجهی که دوستان من هنگام انجام بازی با کامپبوترهای شخصیشان [ویندوز] دریافت می‌کردند را آن‌ها [اپل] نیز به گیمینگ داشتند. آن روز هرگز نیامد [اپل توجهی به گیمینگ نکرد] و من از کامپیوتر شخصی [ویندوز] استفاده کرده و پشت سرم را هم نگاه نکردم. [از آن زمان] بیست سال گذشته و اپل هنوز هم به جامعه‌ی گیمینگ اهمیتی نمی‌دهد. اپل برای تحقق چنین هدفی به چیزی بیشتر از [سرویس اشتراک] Apple Arcade نیاز دارند.

بنابراین خواندن گزارشی مبنی‌بر احتمال توسعه‌ی مکی با محوریت گیمینگ و در رکاب محبوبیت esports خبری شگفت‌انگیز  است. من دوست دارم اپل تلاش هماهنگی را برای [اجرای] گیمینگ روی مک انجام دهد که شامل بازی‌های رقابتی رایانه‌ای محبوب آنلاین در سبک esports باشد که هم‌اکنون روی کامپیوترهای شخصی انجام می‌شود. اما قسمت شکاک [وجود] من می‌داند برای جلب توجه مردم چیزی بیشتر از ساخت کامپیوتر گیمینگنیاز است. آن‌ها به توسعه‌دهندگان و ناشرانی نیاز دارند که هنگام ساخت بازی‌هایشان به فکر اولیت‌دادن به پشتیبانی از مک باشند و پیروزی در این صنعت به اندازه‌ی پیروزی بر مصرف‌کنندگان یا حتی بیشتر از آن سخت خواهد بود.

بنظر می رسد اپل قصد دارد فعالیت خود را در صنعت گیمینگ چند برابر کند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا حرفه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *