ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش تغییر عملکرد دکمه های کامپیوتر

تغییر عملکرد دکمه های کامپیوتر

شاید برایتان جالب باشد که تغییر عملکرد دکمه های کامپیوتر امکان پذیر است یا خیر؟ علاوه بر آن برخی مواقع با توجه به شرایط کاربر و راحتی او، شاید نیاز باشد تا عملکرد برخی کلیدها را تغییر داد تا بتواند سرعت بالاتری در کار با کامپیوتر داشته باشد. از این رو در این بخش قصد داریم نحوه تغییر عملکرد دکمه های کامپیوتر را به شما عزیزان آموزش دهیم.

تغییر عملکرد دکمه های کامپیوتر

تغییر عملکرد دکمه های کیبورد با برنامه SharpKeys

اگر صرفا می‌خواهید جای دکمه های ویندوز را تغییر دهید، SharpKeys نوعی برنامه متن‌باز و ساده است که با استفاده از رجیستری ویندوز می‌تواند جای یک دکمه را با دیگری عوض کند. برای مثال، می‌توان با این برنامه کاری کرد که دکمه Alt همچون Ctrl کار کند و یا Caps Lock را می‌توان به جای دکمه ویندوز به کار گرفت. این برنامه باعث ورود مستقیم اطلاعات به Windows Registry می شود. بنابراین بهترین نرم افزاریست که می توانید از آن برای جابجایی وظایف دکمه ها استفاده کنید. از طرفی کار با این نرم افزار بسیار راحت و آسان می باشد.

این مطلب را هم ببینید
کاربردی ترین دستورات Command Prompt که باید بدانید

دکمه های میانبر را با استفاده از نرم‌افزار کیبورد تعیین کنید

اگر کیبورد شما دارای نرم‌افزار پیشرفته‌ای مانند Gaming Software شرکت لاجیتک، iCUE شرکت کورسیر یا Synapse شرکت ریزر است، برخی از قابلیت‌های تغییر عملکرد دکمه های کیبورد را همین حالا در سیستم خود دارید. این برنامه ها امکان تغییر عملکرد دکمه های کامپیوتر، تعریف میانبرهای جدید و ایجاد پروفایل های مختلف برای بازی را برایتان فراهم می کنند.  نحوه کار با هر یک از این برنامه‌ها کمی با دیگری متفاوت هستند.

اسکریپت های پیچیده تنظیمات کیبورد کامپیوتر را با AutoHotkey اجرا کنید

AutoHotkey نیز به شما مکان تعریف کلیدهای میانبر جدید را می دهد. یک نرم افزار رایگان که کار با آن کمی پیچیده است.

بعد از نصب AutoHotkey، می‌توانید با راست‌کلیک در هر جایی در ویندوز اکسپلورر و انتخاب مسیر New > AutoHotkey Script میانبرهایی را بسازید. روی فایل نهایی راست‌کلیک کنید و با برنامه Notepad بازش کنید. می‌توانید دکمه‌های میانبری را با استفاده از اضافه کردن یک خط مانند زیر تعریف کنید:

این مطلب را هم ببینید
نحوه تبدیل ورد به پاورپوینت به 3 روش زیر

Capslock::LWin

بدین ترتیب، جای دکمه Caps Lock با دکمه ویندوز عوض می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *