مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

راهنمای انتخاب بهترین کیبورد برای تایپ

بهترین کیبورد برای تایپ

صفحه کلید رایج ترین دستگاه ورودی در ابتدای پیدایش دستگاه های رایانه ای که از تعدادی کلید تشکیل شده که کاربر با فشار دادن هر یک از آنان در واقع پیغام و یا دستوری را به رایانه ارسال می کند. کیبوردها نیز همچون موس ها انواع مختلفی دارند و با توجه به نیاز کاربر به صورت تخصصی طراحی و تولید می شوند. اگر جزو افرادی هستید که زمان زیادی را مشغول تایپ کردن هستید این مطلب را از دست ندهید چرا که می خوهیم مهم ترین نکان برای انتخاب بهترین کیبورد برای تایپ را آموزش دهیم.

بهترین کیبورد برای تایپ

آیا کیبورد مکانیکی مناسب است؟

انتخاب کیبورد مکانیکی بای تایپیست ها بهترین گزینه است. هر یک از دکمه‌های یک کیبورد مکانیکی سوئیچ و کی‌کَپ (یا همان پوشش رویی کلید) مخصوص خود را دارند و به همین دلیل سایزها و سوئیچ‌های بسیار متفاوتی موجود هستند که از میان آن‌ها می‌توانید مناسب‌ترین را انتخاب کنید. به بیان دیگر، از آن‌جا که هر یک از این سوییچ‌ها فیدبک صوتی و لمسی مخصوصی را ارائه می‌دهند، انتخاب بهترین گزینه، تصمیمی کاملاً شخصی‌ست.

کیبوردهای مکانیکی معمولا از قیمت بالایی برخوردار هستند. البته نسخه‌های مقرون به صرفه‌تر این کیبوردها اکنون در حال افزایش‌اند. از سوی دیگر کیبوردهای مکانیکی بی‌صدا (سایلنت) هم هستند که این مسئله مشکل نویز را به حداقل می‌رساند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل کم نشدن نور صفحه در ویندوز

آیا کیبوردهای غشایی یا Membrane کارتان را راه می‌اندازند؟

اکثر کیبوردهای امروزی مکانیکی نیستند بلکه مجموعه‌ای از کلیدهایی هستند که از طریق یک غشا، به یک صفحه حساس به فشار وصل می‌شوند. از جمله مزیت های این ساختار می توان به هزینه ساخت پایین آن اشاره کرد. از طرقی این کیبوردها به خوبی از اجزای داخلی خود محافظت میکنند. اما نداشتن فیدبک‌های لمسی از هر سوییچ، بی‌شک یکی از بزرگ‌ترین معایب این صفحه کلیدهاست. شما با هزینه کمی می‌توانید یک کیبورد غشایی تهیه کنید.

بهترین کیبورد برای تایپ

کیبورد بیسیم بخرم یا باسیم؟

اگر دوست ندارید میز کارتان پر از سیم شود ، استفاده از موس و کیبوردهای بیسیم برایتان بهتر خواهد بود. مدل‌ها و سایزهای مختلف کیبورد در هر دو شکل باسیم و وایرلس ارائه می‌شوند و هر یک از این کیبوردها مزایای خود را دارند. کیبوردهای بیسیم معمولا از طریق دانگل یا بلوتوث به دستگاه وصل می شوند. تمامی کیبوردهای وایرلس در برقراری ارتباط اندکی تاخیر دارند. این مسئله‌ای‌ست که بیش‌تر کاربران متوجه‌اش نمی‌شوند اما برای گیمرهای حرفه‌ای نکته‌ای درخور توجه است.

از آن سو، کیبوردهای باسیم قابل حمل نیستند و به همین دلیل استفاده از آن‌ها راحت نیست اما با این حال دارای مزایایی هستند که قابل چشم‌پوشی نیست. به عنوان نمونه، وقتی یک کیبورد از طریق کابل مستقیماً به کامپیوتر وصل شده باشد، سریع‌تر از هر کیبود وایرلس دیگری عمل خواهد کرد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل ارور File Too Large در ویندوز

کیبورد بلوتوثی چطوره؟

همانطور که در بخش قبلی گفته شد، اتصال برخی از کیبوردهای وایرلس از طریق بلوتوث امکان پذیر است. اگر می‌خواهید کیبورد خود را به تبلت یا گوشی هوشمندتان متصل کنید، کیبوردهای بلوتوثی برای شما بسیار مناسب هستند. اما این را در نظر داشته باشید که طول عمر باتری کیبوردهای بلوتوثی پایین است بنابراین قبل از خرید آن‌ها حسابی تحقیق کنید.

آیا کیبوردهای ارگونومیک ارزش خرید دارند؟

بیش‌تر کیبوردها دارای ظاهری کاملاً استاندارد هستند اما این شکل ظاهری برای بسیاری از افراد چندان مناسب نیست. به عنوان مثال برای کسانی که با برخی مشکلات جسمی دست در گریبان‌اند، استفاده از کیبورد با شکل استاندارد می‌تواند دشوار باشد. در این حالت کیبوردهای ارگونومیک می توانند به دادمان برسند. بعضی از آن‌ها از وسط به دو بخش تقسیم می‌شوند و بنابراین به شما این اجازه را می‌دهند تا دست‌تان را آزادانه حرکت دهید. برخی دیگر از وسط به دو تکه جدا تبدیل نمی‌شوند اما به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مچ دست شما در طبیعی‌ترین و راحت‌ترین حالت ممکن باقی بماند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *