آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

استفاده از رفلکتور ها در عکاسی

استفاده از رفلکتور ها

رفلکتور ها جزو وسایلی هستند که در عکاسی کاربرد زیادی دارند. این وسیله می تواند به راحتی برای تنظیم نور کمک بسیار زیادی به ما کند. ما در مقاله ای جداگانه به معرفی رفلکتور ها پرداختیم و با آن به طور کامل آشنا شدیم. در این مقاله قصد داریم نحوه استفاده از رفلکتور ها را در عکاسی بیان کنیم پس با ما در ادامه این مقاله همراهی کنید.

نحوه استفاده از این وسیله

ما در این بخش از مقاله قصد داریم نحوه استفاده از رفلکتور ها در عکاسی را برای شما بیان کنیم.
استفاده از یک رفلکتور نسبتا ساده است. به سادگی آن را با زاویه‌ ای که بازتاب نور را بازتاب می‌ کند، نگه دارید. نگاه کنید که چگونه نور وقتی که زاویه را تنظیم می‌ کنید، تغییر می‌ کند و زاویه‌ ای که برای عکس شما بهتر عمل می‌ کند را پیدا کنید. اما برای به دست آوردن بیشترین استفاده از بازتاب دهنده چند ترفند وجود دارد.

اگر شما رفلکتور را مستقیما رو به سمت منبع نور نگاه دارید، شما بیش‌ترین، یا درخشان‌ترین نور را خواهید داشت. بسته به این که چقدر نور وجود دارد، شما اغلب می‌توانید نور را از زوایا و موقعیت‌های دیگر بازتاب کنید.

سایه ها

رفلکتور ها برای ایجاد سایه‌ های عجیب و غریب عالی هستند. اگر نور به طور مستقیم در پشت سوژه باشد ، استفاده از بازتاب مستقیم در مقابل سوژه به جلوگیری از ایجاد یک شبح کمک می کند. اگر نور از یک طرف در حال آمدن باشد ، استفاده از بازتابنده در طرف مقابل به پر کردن سایه ها کمک می کند. گاهی اوقات ، نور توسط اشیاء بزرگ مسدود می شود. قرار دادن یک بازتاب دهنده نزدیک جسم می تواند کمک کند.

این مطلب را هم ببینید
لنزهای جدید سری I سیگما معرفی شدند

با این حال، تنها رفلکتور را به سمت زاویه عمودی محدود نکنید. گذاشتن رفلکتور بر روی زمین در مقابل سوژه، هنگام گرفتن یک پرتره می‌ تواند به جلوگیری از سایه‌ های زیر چشم کمک کند. البته، گاهی ممکن نیست رفلکتور را در یک زاویه کامل نگه دارید و یک عکس خوب بگیرید. اگر می‌توانید کمی به آن کمک کنید، یا رفلکتور را به یک پایه وصل کنید یا آن را به چیزی تکیه دهید. 

بررسی استفاده از رفلکتور ها

رفلکتور

توجه کنید که فاصله نیز اهمیت دارد. به خاطر داشته باشید که یک منبع نور بزرگ و منبع نور نزدیک، نرم‌ ترین نور را ایجاد می‌ کند. اگر نور بیش از حد باشد، سعی کنید رفلکتور را به سوژه نزدیک‌ تر کنید

چه رفلکتوری برای خریدن خوب است؟

برای استفاده از رفلکتور ها در عکاسی باید بدانید چه رفلکتوری را تهیه کنید. ما در این بخش از مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم تا خرید را برای شما راحت تر کنیم. مانند هر ابزار عکاسی دیگر ، گزینه های قابل توجهی در مورد بازتابنده ها وجود دارد. بازتابنده ها در اندازه ها ، شکل ها و رنگ های مختلفی قرار می گیرند ، همه اینها فقط در نحوه عملکرد با یکدیگر متفاوت هستند. پس باید بدانید برای چه کاری نیاز به این وسیله دارید.
اندازه احتمالاً بزرگترین و اصلی ترین مورد برای خرید رفلکتور ها است. توجه کنید که اگر یک بازتابنده کوچک را انتخاب کنید ، احتمالاً سایه های سخت تری ایجاد می کند. یک رفلکتور بزرگ هم صرفا برای تبدیل شدن به بادبان مناسب هستند! پس در انتخاب رفلکتور با سایز مناسب دقت کنید.

این مطلب را هم ببینید
استابلایزر DJI Ronin-MX 3-Axis Gimbal Stabilizer 

شکل نیز نقش دارد. در کنار تعیین شکل نور ، به خاطر داشته باشید که از رفلکتور ها نیز می توان به عنوان فلاش عکاسی و وسیله ای جهت افزایش نور استفاده نمود. شکل این وسیله شکل نور و درخشش را تعیین می کند.
هنگام انتخاب یک رفلکتور، رنگ را فراموش نکنید. یک رفلکتور نقره‌ای بیش‌ ترین نور را بازتاب خواهد کرد، اما ممکن است در برخی از سناریوها بسیار شدید باشد. یک رفلکتور سفید اما نور ملایم تری ارائه می‌ دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *