اصطلاحات عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

رفلکتور ها در عکاسی

رفلکتور ها در عکاسی

عکاسی چیزی بیش از درک درست نحوه کار دوربین است. درک نور ، نحوه پخش و پرش آن نیز ضروری است. برخی از اشیاء نور را جذب می کنند و برخی دیگر آن را به جهت دیگری بازتاب می‌ کنند. یک رفلکتور ابزاری است که به یک عکاس کمک می‌کند تا با فراهم کردن یک سطح دیگر برای نور بازتاب شده از نور، نور را دستکاری کند. رفلکتور ها ابزار های ارزانی هستند که می‌ توانند تاثیر بزرگی بر روی تصاویر شما ایجاد کند. ما در این مقاله به بررسی نکاتی در استقاده از رفلکتور ها در عکاسی پرداخته ایم. در ابتدا با تعریفی و معرفی این وسیله شروع می کنیم پس با ما در ادامه مقاله همراه شوید.

معرفی و تعریف این وسیله

برای استفاده از رفلکتور ها در عکاسی ابتدا باید تعریف این وسیله را بدانیم و به خوبی با آن آشنا شویم. یک رفلکتور ساده یک ابزار است که نور را بازتاب می‌ کند. یک رفلکتور نور را مانند یک فلاش ایجاد نمی‌ کند، بلکه به سادگی نور موجود را هدایت می‌کند، و یا گاهی نور را از یک استروب یا استروب استودیو بر می گرداند.

درک این امر به دو دلیل مهم است. نکته اول این است که نور حاصل از بازتابنده ها روشن تر از آن چیزی نیستند که در آنجا وجود داشته باشد ، بنابراین نمی توانید از آنها برای روشن کردن یک پرتره شب استفاده کنید ، مگر اینکه از فلش یا منبع نور دیگری نیز استفاده کنید. نکته دوم درک این است که کیفیت نور با کیفیت نوری که در صحنه است مطابقت دارد. به عنوان مثال، اگر در هنگام غروب عکاسی می‌ کنید، نوری که از رفلکتور بیرون می‌ جهد، همان رنگ نارنجی خواهد بود.

بررسی رفلکتور ها در عکاسی

انواع رفلکتور

برای استفاده از رفلکتور ها در عکاسی باید نکات زیادی بدانید. اما چند استثنا هم وجود دارد. رفلکتورها در انواع و رنگ‌های مختلف ظاهر می‌شوند و رنگ سطح بازتابنده می‌تواند نوری که بازتاب می‌شود را تغییر دهد. یک رفلکتور سفید سنتی به سادگی نور را بازتاب می‌دهد، و نور خوب و نرم است. یک رفلکتور نقره‌ای رنگ نور را زیاد تغییر نمی‌دهد، اما کمی روشن‌تر از نور منعکس‌شده از یک رفلکتور سفید است. رفلکتورهای طلایی برای تغییر رنگ نور با گرم کردن آن با یک لحن نارنجی طراحی شده‌اند.

نکات بیشتر در رابطه با رفلکتور ها

برای استفاده از رفلکتور ها در عکاسی نیاز به دانستن نکات بیشتری است.
از آنجا که رفلکتورها نور ایجاد نمی‌ کنند، هدف اولیه آن‌ ها تعیین سایه‌ ها است. اگر شما در طول روز از یک پرتره بیرون از منزل عکس می‌ گیرید، یک رفلکتور می‌ت واند برای رفع سایه‌ های عجیب بر روی صورت، یا حتی برای جلوگیری از نور پردازی سوژه به کار برود. اساسا، یک رفلکتور در این روش به عنوان جایگزینی برای فلاش پر کننده استفاده می‌ شود. رفلکتورها ابزارهای بسیار متنوع هستند. بسیاری از رفلکتورها یک طرف سیاه دارند که می‌تواند برای مسدود کردن نور به جای منعکس کردن آن به کار رود.

رفلکتور ها از نظر اندازه ، رنگ ، بازتاب پذیری و قابلیت حمل بسیار متفاوت هستند. شما بر مبنای نیاز های خود می توانید مدلی هایی که مورد نظرتان است را از رفلکتور ها تهیه کنید. به جرات می توان گفت که از تمام ابزارهای نورپردازی پرتره در اختیار ما، هیچ کدام به اندازه رفلکتور با اهمیت نیست. از این رو آن را دست کم نگیرید و حتما اطلاعات خود را در ارتباط با رفلکتور ها در عکاسی بالا ببرید. یک رفلکتور که به طور مستقیم در مقابل نور اصلی قرار می‌ گیرد، می‌ تواند به عنوان یک نور مویی هم عمل کند. 

سخن آخر

ما در این مقاله به معرفی یکی از ابزار های مهم در عکاسی پرداختیم. رفلکتور ها در عکاسی خصوصا در زمینه نورسنجی کمک بسیار زیادی می کنند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین دوربین ها برای یوتیوبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *