اصطلاحات عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

نور خوب در عکاسی منظره

تعریف نور خوب

به نظر شما دلیلی وجود دارد که چرا عکاسان منظره در ساعت ۴ صبح از خواب بیدار می‌ شوند و به وسط ناکجا می‌ روند؟ آیا شما جزو افرادی هستید که صبح های زود ار خواب بر می خیزید؟ بیشتر عکاسان زمان زیادی را در کنار سه پایه های دوربین خود به صبح می رسانند یا به روز نزدیک می شوند چرا که تمایل دارند صحنه های جذاب نور در طول روز را جذب کنند. پیدا کردن نور خوب در عکاسی یکی از نکات مثبتی است که هر عکاسی باید بداند. حال در عکاسی منظره نیز این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است. ما در ادامه این مقاله به بررسی نور خوب در عکاسی منظره پرداخته ایم. پس اگر به عکاسی علاقه مند هستید یا تمایل دارید در عکاسی پیشرفت کنید با ما همراه شوید. 

چرا این نکته مهم است؟

سوالی که پیش می آید این است که: چرا نور خوب اینقدر در عکاسی مهم است؟
نور بیش از هر بخش دیگری از عکاسی، تقریبا به وسیله تعریف، اهمیت دارد. حتی زیبا ترین سوژه‌ ها در دنیا، در سطح فنی، چیزی بیش از نور بر روی سنسور دوربین شما نیستند. بهتر تر از آن هم هست. نور همچنین تاثیر عاطفی یک عکس را تغییر می‌ دهد، که یکی از حیاتی‌ ترین عناصر در گرفتن عکسی است که با بیننده شما ارتباط برقرار می کند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش عکاسی از مادران باردار

اگر می‌ خواهید درام و شدت یک منظره را نشان دهید، باید به دنبال کنتراست بالا و قوی بگردید. یا، اگر در عکس خود به دنبال یک کیفیت آرام هستید، رنگ‌های ظریف و سایه‌های نرم را در نور خوب بیابید.

تعریف این مفهوم مهم عکاسی

در این بخش از مقاله لازم است تا بدانیم نور خوب در عکاسی چیست؟

  • چه طور می شود که نوری را خوب می نامند؟
  • خصوصیات آن چیست؟

نور خوب نوری است که با هدف شما برای عکس مطابقت دارد. موضوع شما را تکمیل می کند و با آن هماهنگ می شود. اغلب، بهترین نور، حتی ویژگی‌های منظره را که در حال عکاسی از آن هستید، یا شخصیتی که می‌خواهید عکس تان تجسم کنید، منعکس می‌کند.

به همین دلیل، هیچ چیز به عنوان نور خوب جهانی وجود ندارد. یک غروب آفتاب نرم و با رنگ های درخشان در آسمان  را تصور کنید. این باید نور خوبی باشد! اما اینطور نیست. فقط سوژه مناسبی است. برای بسیاری از عکس‌ ها این نور بسیار خوب خواهد بود. ممکن است برای نشان دادن یک منظره زیبا با رنگ‌ های روشن و سایه‌ های ملایم تلاش کنید. اگر چنین باشد، نور نرم و رنگی کامل خواهد بود. اما این همیشه هدف شما نخواهد بود. از خود بپرسید که چه نوعی از نور می تواند موضوع شما را تکمیل کند ، و سپس آن را جستجو کنید. این همان نور خوب شما خواهد بود.
  • نکته بسیار بسیار مهم: نور مناسب به موضوع شما بستگی دارد.
نور خوب چیست

کوه

چگونه می توان آن را یافت؟

خب بعد از این همه صحبت در ارتباط با نور خوب حال باید ببینیم چطور می توانیم آن را پیدا کنیم؟

اگر به دنبال نور خوب می‌ گردید، با فکر کردن به شخصیت منظره مقابل خود شروع کنید. اگر صحنه خشن و پر قدرت است ، شاید نور ملایم به جای اجرای آن و هماهنگی با هدف شما، با پیام شما در تضاد باشد. این بدان معنی است که اغلب اوقات ، نوری که در آن صحنه می گیرید ، بهترین حالت ممکن نخواهد بود. در صورتی که فقط برای مدت زمانی کوتاه در یک مکان باشید ، این نکته به عنوان یک مشکل نیست. آنچه را می توانید بدست آورید اما اگر زمان کافی برای رفتن به اطراف و بازگشت به مکانی برای عکاسی دارید ، سعی کنید تصور کنید بهترین نور ممکن در یک صحنه چیست. در این حالت می توانید نور خوب را بیابید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *