تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

اسپین ۳ و اسپین ۵ ، دو لپ تاپ هیبریدی ایسر به روز شدند

لپ تاپ هیبریدی ایسر

ایسر که به عنوان یکی از برترین برندهای تولیدکننده لپ تاپ در جهان شناخته شده است ، هر ساله با شرکت در نمایشگاه CES توجه افراد زیادی را به خود جلب می کند. در CES 2020 نیز، شرکت کنندگان در نمایشگاه نسخه به روز شده دو لپ تاپ هیبریدی ایسر یعنی اسپین ۳ و اسپین ۵ را مشاهده کردند.

لپ تاپ هیبریدی ایسر

نسل جدید این دو لپ تاپ تبدیل پذیر گران قیمت به پردازنده‌های نسل دهمی آیس‌ لیک اینتل مجهز شده اند. ظاهر این لپ تاپ ها باریک تر از گذشته طراحی شده است و در نسخه‌های بالارده، توان پردازش گرافیکی چشمگیری را ارائه می‌دهند. لازم به ذک ات که هر دو دستگاه امکان سفارش با قلم جدید Active Stylus‌ مبتنی بر فناوری Wacom AES و ۴۰۹۶ سطح حساسیت فشار را نیز دارند.

هر دو مدل اسپین 3 و 5 دارای شباهت های بسیاری هستند. بدنه این لپ تاپ ها ا جنس آلومینیوم بوده و بسیار مقاوم می باشند. برای بهبود شارژدهی، هر دو از پنل‌های TN و ماژول رم LPDDR4X بهره می‌برند، هر دو مدل از پورت‌های کارآمد و قدرتمند تاندربولت ۳ استفاده می‌کنند. هر دو دستگاه به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ هوم ارائه می شوند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش ساخت نرم افزار پرتابل در ویندوز 10

لپ تاپ هیبریدی ایسر

ایسر اسپین ۳

این مدل با نمایشگر ۱۴ اینچی Full-HD و زاویه‌ی دید ۱۷۰ درجه‌ای است که وزنی برابر با ۱.۵ کیلوگرم دارد و ضخامت آن به ۱۶.۹ میلی‌متر می‌رسد. SP314-54N اسپین ۳ با یکی از دو پردازنده‌ی Core i3/i5 آیس‌لیک، واحد پردازش گرافیکی Intel UHD G1 (با ۳۲ واحد محاسباتی) یا Intel Iris Plus G4 (با ۴۸ واحد محاسباتی) به‌فروش می‌رسد. حافظه‌ی رم دستگاه بالغ بر ۱۶ گیگابایت از نوع LPDDR4X به‌همراه ۱۲۸ گیگابایت تا یک ترابایت SSD با رابط PCIe 3.0 x4 خواهد بود.

از نظر درگاهها ، این مدل مجهز به دو پورت تاندربولت ۳، دو پورت USB 3.1 Gen 2، یک پورت HDMI، یک درگاه کارت حافظه‌ی microSD و یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون برای ارتباط با محیط بیرونی می باشد. به گفته کمپانی ایسر باتری این لپ تاپ می تواند تا 12 ساعت شارژدهی داشته باشد. فروش اسپین ۳ از ماه آینده در اروپا، خاورمیانه و آفریقا با قیمت پایه‌ی ۶۴۹ یورو آغاز خواهد شد؛ درحالی‌که کاربران آمریکای شمالی برای خرید آن با قیمت پایه‌ی ۶۹۹ دلار باید در ماه آوریل اقدام کنند.

این مطلب را هم ببینید
Modern Standby در ویندوز 10 به چه حالتی گفته می شود؟

ایسر اسپین ۵

این مدل با یکی از دو پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای Core i5-1035G4 یا Core i7-1065G7 و گرافیک یکپارچه‌ی Iris Plus G4 یا Iris Plus G7 به‌ترتیب با ۴۸ و ۶۴ واحد محاسباتی به‌ فروش خواهد رسید. اسپین ۵ تا ۱۶ گیگابایت رم LPDDR4X به‌همراه بالغ بر یک ترابایت SSD با رابط PCIe 3.0 x4 خواهد داشت. ماژول وای‌فای و پورت‌های اسپین ۵ تفاوتی با مدل اسپین ۳ ندارد.

اسپین 5 ابعاد کوچکتری نسبت به اسپین 3 دار اما باتری آن توانایی شارژدهی تا 15 ساعت را خواهد داشت. فروش اسپین ۵ از ماه مارس با قیمت پایه‌ی ۹۹۹ یورویی در اروپا، خاورمیانه و آفریقا آغاز خواهد شد؛ درحالی‌که کاربران آمریکای شمالی برای خرید دستگاه با برچسب قیمتی ۸۹۹ دلاری باید تا ماه ژوئن به‌انتظار بنشینند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *