اخبار تکنولوژی

افشای مشخصات اکسپریا 5 مارک 4

مشخصات اکسپریا 5 مارک 4

امروز قصد داریم شما را با مشخصات اکسپریا 5 مارک 4 آشنا کنیم. Sony Xperia 5 یک گوشی هوشمند اندرویدی است که توسط سونی به بازار عرضه و تولید شده است.

بخشی از سری پرچمدار سونی Xperia، در رویداد سالانه IFA در 5 سپتامبر 2019 رونمایی شد. این دستگاه یک نوع ارزان‌تر و فشرده‌تر از Xperia 1 است. اگر می خواهید بیشتر با مشخصات اکسپریا 5 مارک 4 آشنا شوید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

بیشتر با مشخصات این گوشی آشنا شوید

اکسپریا 5 شباهت زیادی به اکسپریا 1 دارد، اما شکل کوچکتری دارد. مانند 1، از آلومینیوم برای قاب و Corning Gorilla Glass 6 برای صفحه نمایش و پنل پشتی استفاده می کند.

طرح بندی دکمه ها حفظ شده است، با دکمه های تنظیم صدا، پاور و شاتر و همچنین اسکنر اثر انگشت همیشه روشن که همگی در سمت راست گوشی قرار دارند. با این حال، شیار کارت برخلاف سینی بالای Xperia 1 به سمت چپ منتقل شده است.

مشخصات اکسپریا 5 مارک 4

قابل ذکر است، ماژول دوربین، حسگر رنگ (حسگر RGBC-IR) و فلاش LED مانند تلفن‌های قبلی Xperia به گوشه سمت چپ بالای دستگاه منتقل شده‌اند.

گوشی/بلندگوی بالایی، دوربین جلو، LED اعلان و سنسورهای مختلف در قاب بالایی قرار دارند. لبه پایینی دارای میکروفون اصلی و یک بلندگوی رو به پایین در کنار درگاه USB-C است.

اکسپریا 5 با ابعاد 158 × 68 × 8.2 میلی‌متر، 9 میلی‌متر کوتاه‌تر و 4 میلی‌متر باریک‌تر از 1 است، اما عمق یکسانی دارد. کاهش ابعاد همچنین منجر به سبک‌تر شدن دستگاه در 164 گرم (5.78 اونس) می‌شود.

وزن آن 14 گرم (0.5 اونس) کمتر از 1 است. همان رتبه IP65/68 وجود دارد و چهار رنگ موجود است: آبی، قرمز، مشکی و خاکستری. تا این جا کمی با مشخصات اکسپریا 5 مارک 4 آشنا شدید.

سخت افزار این گوشی چگونه است؟

این چیپست از تراشه 1، کوالکام اسنپدراگون 855 SoC و پردازنده گرافیکی Adreno 640 به همراه 6 گیگابایت رم LPDDR4X منتقل شده است.

Xperia 5 تنها با 128 گیگابایت حافظه داخلی UFS در دسترس است، فاقد مدل 1 با ظرفیت 64 گیگابایت است و قابلیت ارتقای microSD تا 512 گیگابایت با راه‌اندازی دو سیم کارت هیبریدی پشتیبانی می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
وب سایت الکسا به کار خود پایان می دهد

صفحه نمایش کوچکتر است و وضوح کمتری نسبت به Xperia 1 دارد و از صفحه نمایش 6.1 اینچی (155 میلی متر) 21:9 1080p (1080 × 2520) HDR OLED استفاده می کند که منجر به تراکم پیکسلی 449 ppi می شود.

سیستم دوربین از نظر سخت افزاری مشابه Xperia 1 است (لنز اصلی 12 مگاپیکسلی، لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی و لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی با دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی)، اما به دلیل نداشتن قابلیت حرکت آهسته 960 فریم در ثانیه، فاقد قابلیت حرکت آهسته است.

یک حسگر اصلی حافظه پشته ای با این حال، سونی فوکوس خودکار Eye AF را بهبود بخشیده و به آن اجازه می دهد با سرعت 30 فریم در ثانیه کار کند. از مشخصات اکسپریا 5 مارک 4 می توان فهمید، دوربین منحصر به فردی دارد.

باتری این گوشی چگونه است؟

باتری به دلیل کاهش ردپای فیزیکی، 6 درصد کوچکتر از Xperia 1 است، با یک سلول 3140 میلی آمپر ساعتی که می تواند تا 18 وات از طریق درگاه USB-C 3.1 شارژ شود. جک 3.5 میلی متری صدا هنوز وجود ندارد، اما یک آمپلی فایر فعال خارجی همچنان در آن گنجانده شده است. گزینه های اتصال اغلب یکسان باقی می مانند.

Xperia 5 روی Android 9.0 “Pie”، همراه با حالت های صرفه جویی در باتری Smart Stamina و برنامه های چندرسانه ای اختصاصی سونی اجرا می شود. دارای حس جانبی بهبود یافته است.

از طریق یک جفت ناحیه حساس به لمس در دو طرف تلفن کار می کند. یک ضربه یا اسلاید، اقدامات مختلفی را که توسط کاربر تنظیم شده است، فعال می کند، که اکثر آنها از جمله حساسیت نواحی لمسی قابل تنظیم هستند. مشخصات اکسپریا 5 مارک 4 بسیار منحصر به فردی دارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های Side Sense میانبر جفت است که پس از راه‌اندازی از پنجره Side Sense، یک راه‌اندازی صفحه نمایش تقسیم‌شده با جفت برنامه‌های انتخابی قابل تنظیم توسط کاربر را فوراً راه‌اندازی می‌کند. در دسامبر 2019، سونی شروع به انتشار اندروید 10 برای Xperia 5 کرد.

این مطلب را هم ببینید
توییتر قابلیت تنظیم سرعت پخش ویدیو ها را به صورت محدود فعال کرد.

صفحه نمایش این گوشی به چه صورت است؟

صفحه نمایش بزرگترین نقطه فروش برای هر دوی این گوشی ها است. هر دو صفحه نمایش OLED دارند، اما Xperia 1 البته به طور قابل توجهی بزرگتر است. با صفحه نمایش 6.5 اینچی به جای صفحه نمایش 6.1 اینچی Xperia 5. همچنین وضوح پایین تری دارد: 1080 x 2520 پیکسل (برای ~ تراکم 449ppi)، در مقایسه با وضوح 1644 x 3840 Xperia 1.

در بررسی Xperia 1، رزولوشن 4K را که از محتوای HDR پشتیبانی می‌کند ستایش کردیم – اگرچه رنگ‌ها به اندازه OnePlus 7 Pro یا Samsung Galaxy S10 دقیق نیستند. ما همچنین آرزو می کنیم که ای کاش نرخ تازه سازی بالاتر از 60 هرتز داشت. مشخصات اکسپریا 5 مارک 4 بسیار ویژه است.

یکی از ویژگی‌های جالب هر دو صفحه، نسبت تصویر غیرعادی 21:9 است که با اکثر فیلم‌های هالیوود و بیشتر نمایش‌های اصلی ساخته شده توسط نتفلیکس مطابقت دارد. تماشای محتوا در این مدل گوشی کیفبت تصویر عالی دارد، اما اینکه ویدیوهای استاندارد YouTube دارای نوارهای سیاه بزرگتر در هر طرف هستند، آزاردهنده است.

هر دوی این گوشی های سونی دارای سخت افزار دوربین یکسانی هستند و هر دو دارای دوربین سه گانه هستند. هر سه سنسور دارای وضوح 12 مگاپیکسلی هستند و شامل یک دوربین اصلی، یک لنز فوق عریض و یک سنسور تله فوتو است.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با مشخصات اکسپریا 5 مارک 4 آشنا کنیم. به نظر ما، Xperia 1 یک دوربین همه جانبه خوب در شرایط نور روز هم برای عکاسی ثابت و هم برای فیلم‌برداری است و نوردهی قابل اعتماد و رنگ‌های طبیعی را به همراه گزینه‌های عکاسی دستی فراوان ارائه می‌کند.

گزینه HDR تفاوت بزرگی ایجاد می‌کند و نقاط برجسته را نجات می‌دهد و جزئیات را در نواحی تاریک‌تر افزایش می‌دهد. ما همچنان Huawei P30 Pro و Google Pixel 3 را به‌عنوان بهترین گوشی‌های دوربین دار رتبه‌بندی می‌کنیم، اما Xperia 1 هنوز هم عملکرد خوبی دارد، و با توجه به اینکه Xperia 5 دارای تنظیمات یکسانی است، دوباره انتظار عملکرد بسیار مشابهی را داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *