مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

امن ترین پیام رسان های دنیا کدامند؟

امن ترین پیام رسان های دنیا

همانطور که می دانید اپلیکشن‌های پیام رسان جدیدترین ابزار ارتباطی هستند که برای استفاده در دسترس عموم مردم قرار دارند. از آنجایی که تکست ها می توانند حاوی اطلاعات مهمی از کاربران باشد ، امنیت در اینگونه اپیلیکیشن ها حرف اول را می زند. بنابراین مردم همیشه به دنبال نصب برنامه هایی هستند که از امنیت آن تا حدودی مطمئن باشند. در این بخش لیستی از امن ترین پیام رسان های دنیا برایتان آورده ایم تا بتوانید از اطلاعات و حریم شخصی خود ، بیشتر محافظت کنید.

امن ترین پیام رسان های دنیا را بشناسید

سیگنال (Signal)

امن ترین پیام رسان های دنیا

این برنامه در سال ۲۰۱۴ برای نخستین بار در دسترس عموم قرار گفت و کاربران توانستند از آن استفاده کنند. این اپلیکیشن پیام رسان همیشه یکی از امن‌ترین پیام‌رسان های جهان شناخته می شد و هنوز هم به عنوان رتبه اول امنیت در میان پیام رسان ها شناخته می شود. علت امنیت بالای سیگنال استفاده از قابلیت رمزنگاری پیشرفته ای تحت عنوان Encryption End- to End است که باعث می شود که تمام مکالمات متنی، صوتی و تصویری این پیام رسان در پلت‌فرم خود به صورت کاملا محرمانه باقی بماند.

این مطلب را هم ببینید
اولترابوک(Ultrabooks) چیست؟

واتساپ (WhatsApp)

واتس اپ را همه ما می شناسیم ؛ چرا که عمده ارتباطات پیامی خود را از طریق همین اپ انجام میدهیم. این برنامه هم از رمزگذاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و با حفظ حریم شخصی کاربرانش، امن‌ترین و کاربرپسند‌ترین فضای ممکن را برای آن‌ها فراهم کرده است. این پیام رسان از سال 2016 قابلیت رمزنگاری پیشرفته (End-to-end encryption) را برای تمامی پیام‌های خود فعال کرده و یکی از امن ترین پیام رسان های جهان به حساب می‌آید. همزمان با همه گیر شدن واتساپ، سهولت در استفاده از این اپلیکیشن و امکانات جدیدی مانند امکان ارسال پیام‌های صوتی، عکس، پیام‌های ویدئویی، چت‌های گروهی و البته تماس تصویری هم فراهم شده است.

تلگرام (telegram)

امن ترین پیام رسان های دنیا

تلگرام را می توان شناخته شده ترین پیام رسان برای ایرانی ها دانست که چند سال متمادی از آن استفاده می کردند و اکنون هم که استفاده از آن محدودیت هایی دارد دست از آن نکشیده اند. شاید علت این محبوبیت تلگرام در ایران همین امنیت بالای آن باشد. اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام در کنار سرعت بالای خود از امنیت بالایی هم برخوردار است. زیرساخت امنیتی تلگرام با استفاده از پروتکل رمزنگاری پیشرفته end-to-end encryption فراهم شده است و همین دلیل باعث شده محبوبیت تلگرام در مدت کوتاه فعالیت خود افزایش جدی پیدا کند. در عین حال تلگرام قابلیت دیگری تحت عنوان مکالمه محرمانه (secret chat) نیز دارد.

این مطلب را هم ببینید
هنوز هم امکان نصب رایگان ویندوز 10 وجود دارد

وایبر(viber)

وایبر نیز مانند سایر پیام‌رسان‌های لیست، از رمزگذاری End To End استفاده می‌کند؛ تماس صوتی و تماس تصویری، گفتگوی متنی، گروه و … از جمله امکانات این برنامه بشمار می روند. وایبر دارای پرداخت‌های درون برنامه‌ای است که با استفاده از آن می‌توانید برچسب‌های بیشتری خریداری کنید. همچنین شما می‌توانید پیام‌های ارسالی خود در وایبر را حذف کنید و گفتگوها را در بخش دیگری از برنامه پنهان کنید.

لاین(line)

امن ترین پیام رسان های دنیا

اپلیکیشن لاین پس از زلزله ویرانگر توکیو در سال 2011، توسط تیمی از مهندسان ژاپنی به عنوان راه حلی برای برقراری ارتباط طراحی شد. این زلزله فاجعه عظیمی بود که به تمامی زیر ساخت‌های ارتباط از راه دور در سراسر کشور ژاپن آسیب رساند. بنابراین مهندسان ژاپنی که دریافته بودند در این شرایط تنها راه برقراری ارتباط، ارتباطات مبتنی بر سیستم عامل‌های متصل به اینترنت است، این پیام رسان را طراحی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *