بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

اولین لنز ماکروی تلسکوپی دنیا با قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری

اولین لنز ماکروی تلسکوپی دنیا با قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری

امروز می خواهیم به صورت مفصل درباره ی اولین لنز ماکروی تلسکوپی دنیا با قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری صحبت کنیم. اکنون Tecno یک لنز ماکرو تلسکوپی را معرفی کرده است که قول می‌دهد نه تنها کیفیت عکس‌های ماکرو، بلکه کل تجربه گرفتن از آن‌ها را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. این اولین بار نیست که این شرکت یک فناوری نوآورانه را معرفی می کند. ماه گذشته، Tecno فناوری IS تغییر حسگر خود را برای دوربین های گوشی های هوشمند به نمایش گذاشت. اگر می خواهید بیشتر درباره ی اولین لنز ماکروی تلسکوپی دنیا با قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری بدانید با ما همراه باشید.

این لنزها چگونه کار می کنند؟

Sensor-Shift تصاویر را با استفاده از حرکات حسگر برای جبران ارتعاشات به جای استفاده از حرکات لنز مانند دوربین های موجود، تثبیت می کند.

این یک لنز ماکرو تله فوتو است که از بدنه خارج می شود و به شما امکان می دهد بدون نزدیک شدن به سوژه، عکس های نزدیک بگیرید. این شرکت ادعا می کند که زوم اپتیکال 5 برابری را ارائه می دهد و نتیجه نهایی با دوربین اصلی قابل مقایسه است. این چیزی است که قبلاً با دوربین های ماکرو فعلی ندیده بودیم. این فناوری همچنین امکان دیافراگم بزرگتر را فراهم می کند که برای عکس های خوب بسیار مهم است.

علاوه بر این، Tecno می‌گوید که طراحی کاملاً فشرده است و نیازی به مسکن بزرگ ندارد. با این حال، این شرکت جزئیات خاصی در مورد دوربین ارائه نکرده است. علاوه بر این، این شرکت دقیقاً اعلام نکرده است که گوشی هوشمند Tecno با لنز تلسکوپی جدید چه زمانی عرضه خواهد شد. با این حال، در اواخر امسال در دسترس خواهد بود، این مطمئن است. اولین لنز ماکروی تلسکوپی دنیا با قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری امسال عرضه شد.

Tecno متعهد به ارائه نوآوری مداوم، توسعه دوربین های حرفه ای برای عکاسی و فیلمبرداری، و توانمندسازی مصرف کنندگان برای بیان سبک زندگی خود از طریق قدرت لنزهای آینده است.

ویژگی های این لنز را بشناسید

Tecno در اواسط دسامبر از فناوری تغییر حسگر IS خود برای دوربین‌های گوشی‌های هوشمند استفاده کرد و اکنون یک لنز ماکرو تلسکوپی را معرفی می‌کند که قول می‌دهد نه تنها کیفیت عکس‌های ماکرو را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد، بلکه کل تجربه گرفتن از آنها را نیز بهبود بخشد. اولین لنز ماکروی تلسکوپی دنیا با قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری این گونه عرضه شد.

این مطلب را هم ببینید
نکات عکاسی از عروسی برای مبتدیان عکاسی

دوربین بدون لنز برای یک عکاس بی فایده است. لنز چیزی است که نور را از آنچه از طریق منظره یاب می بینید به یک نقطه کوچک (معمولا) 35 میلی متری در پشت فیلم، DSLR یا دوربین بدون آینه شما متمرکز می کند. اگر لنز را از دوربین خود بردارید، تنها نوع تصویری که می توانید تولید کنید نور سفید است. در نتیجه، یک لنز با کیفیت بالا می‌تواند به شما کمک کند حتی با یک دوربین ارزان، عکس‌های عالی بگیرید، در حالی که یک لنز با کیفیت پایین می‌تواند بهترین دوربین را متوسط و در نتیجه کیفیت تصویر را ضعیف کند.

دوربین دارای لنز چیست؟

لنز ابزاری است که برای رساندن نور به یک نقطه کانونی ثابت استفاده می شود. در دوربین های فیلم، لنز نور را به نوار فیلم می فرستد، در حالی که در دوربین های دیجیتال (مانند دوربین های DSLR یا دوربین های بدون آینه)، لنز نور را به یک سنسور دیجیتال هدایت می کند. لنزهای دوربین از یک سری صفحات شیشه ای تشکیل شده اند که محدب (خمیده به سمت بیرون) یا مقعر (منحنی به سمت داخل) هستند. اولین لنز ماکروی تلسکوپی دنیا با قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری را می توانید هم اکنون مشاهده کنید.

اولین لنز ماکروی تلسکوپی دنیا با قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری

همه لنزها نور را فیلتر و فوکوس می کنند تا به درستی به سنسور یا نوار فیلم برخورد کند. با این حال، عوامل متعدد دیگری وجود دارد که تعیین می کند لنز دوربین چگونه بر ظاهر و کیفیت عکس نهایی تأثیر می گذارد.

فاصله کانونی اندازه گیری فاصله (بر حسب میلی متر) بین نقطه همگرایی لنز شما و سنسور ضبط کننده تصویر است. محدوده فاصله کانونی یک لنز با یک عدد بیان می شود و این عدد به شما می گوید که دوربین شما چه مقدار از صحنه را می تواند ثبت کند. اعداد کوچکتر زاویه دید وسیع تری دارند و بیشتر صحنه را نشان می دهند. اعداد بزرگتر زاویه دید باریک تری دارند و کمتر نشان می دهند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش عکاسی از حیات وحش

این دوربین ها دارای چه کیفیتی هستند؟

دیافراگم میزان بزرگی دهانه ای است که به نور اجازه ورود می دهد، که با f-stop بیان می شود. F-stop غیر منطقی هستند، زیرا هرچه تعداد آنها بزرگتر باشد، دهانه کوچکتر است. برای مثال، f/2.8 دو برابر f4 و 16 برابر f11 نور وارد دوربین می‌کند. دیافراگم بر عمق میدان تأثیر می‌گذارد: دهانه‌های بزرگ‌تر عمق میدان کمتری ایجاد می‌کنند، در حالی که دهانه‌های کوچک‌تر باعث می‌شود تصویر بیشتر در فوکوس باشد. اولین لنز ماکروی تلسکوپی دنیا با قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری آماده ی فروش است.

حداکثر دیافراگم لنزها حداکثر دیافراگم را روی بشکه نشان می‌دهند که نشان‌دهنده حداکثر عرضی است که دیافراگم لنز می‌تواند باز کند. به طور معمول، لنزهایی با حداکثر دیافراگم بازتر قیمت کمی بیشتر دارند. لنز با حداکثر دیافراگم باز برای موقعیت های کم نور عالی است، بنابراین اگر به عکاسی در شب فکر می کنید، ممکن است ارزش سرمایه گذاری را داشته باشد.

عمق میدان. کنترل مقدار عکسی که در فوکوس است یکی از بهترین ابزارهای عکاس برای کمک به جلب نظر بیننده به جایی است که می خواهید. برای مثال، مناظر معمولاً طوری عکس می‌گیرند که همه چیز در فوکوس باشد، بنابراین عکاسان با دیافراگم‌های کوچک (مانند f11 یا f16) عکس می‌گیرند. به دلیل حداکثر دیافراگم، عمق میدان با نوع لنز متفاوت است.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با اولین لنز ماکروی تلسکوپی دنیا با قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری آشنا کنیم. لنزهای پرایم فاصله کانونی لنز ثابتی دارند که باعث می شود سریعتر و واضح تر شوند. در حالی که لنزهای پرایم به دلیل فاصله کانونی ثابت انعطاف‌پذیری کمتری دارند، سریع و سبک وزن هستند و سفر با آن‌ها را آسان می‌کند. اگر هنوز هم سوالاتی در ذهن خود دارید می توانید از مشاوران ما راهنمایی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *