تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

اولین کامپیوترهای مک با پردازنده آرم در سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شوند

اولین کامپیوترهای مک با پردازنده آرم

کامپیوترهای مک از جمله سیستم های پرطرفدار در جهان هستند. به گفته تحلیل‌گر ارشد و شناخته‌شده‌ی اپل ، اولین کامپیوترهای مک با پردازنده آرم در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهند شد.

اولین کامپیوترهای مک با پردازنده آرم

مینگ چی کو جدیدترین یادداشت تحلیلی خود را پیرامون اپل منتشر کرد و بخش جذاب آن، به پیش‌بینی عرضه‌ی کامپیوتر مک با پردازنده‌ی آرم اختصاص دارد. این تحلیل‌گر شناخته شده، ادعا می‌کند که اولین مک مجهز به پردازنده‌ی آرم در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد. براساس پیش‌بینی مینگ چی کو یکی از محصولات جدید اپل که در بازه‌ی ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده معرفی می‌شود، مجهز به پردازنده‌ی ساخت خود شرکت خواهد بود.

درواقع، کو محصول سال ۲۰۲۱ را اولین کامپیوتر اپل بدون همکاری اینتل می‌داند. در سال‌های گذشته ادعاهای متعددی با این موضوع مطرح می‌شد که اپل قصد توسعه‌ی پردازنده‌ی اختصاصی مبتنی بر آرم دارد. گزارش جدید کو، تاحدودی یک مهر تأیید کم‌رنگ بر شایعه‌های گذشته محسوب می‌شود. پیش‌بینی‌های کو عموما صحیح بوده‌اند و شاید بتوان بالاخره سال ۲۰۲۱ را زمان رونمایی از پردازنده‌ی اختصاصی کوپرتینویی‌ها دانست.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین افزونه های اسکرین شات در گوگل کروم

کو در یادداشت تحلیلی خود به افزایش سرمایه‌گذاری اپل درتوسعه‌ی تراشه‌های مبتنی بر فرایند پنج نانومتری تأکید می‌کند که پس از شیوع ویروس کرونا جدید، شدت گرفت. فرایند مذکور احتمالا در ساخت تراشه‌ی اختصاصی کوپرتینویی‌ها مبتنی بر آرم استفاده خواهد شد. به‌علاوه، تراشه‌های پنج نانومتری در گوشی آیفون و تبلت آیپد سال ۲۰۲۱ نیز به‌کار گرفته خواهد شد.

تغییر رویه از پردازنده‌های اینتل در مک تا پردازنده‌های شخصی‌سازی‌شده‌ی آرم، تغییر بزرگی برای اپل خواهد بود و انعطاف‌پذیری بیشتری را در به‌روزرسانی سخت‌افزاری مک برای آن‌ها ممکن می‌کند. درمجموع کوپرتینویی‌ها با بهره‌گیری از سخت‌افزار اختصاصی، توانایی هماهنگی بهتری بین نرم‌افزار و سخت‌افزار خواهند داشت که موجب بهبود بازدهی و تجربه‌ی کاربری می‌شود.  البته تغییر مسیر اپل، به‌معنای کار بیشتر برای توسعه‌دهنده‌ها خواهد بود تا محصولات خود را برای موج جدیدی از کامپیوترهای مک مبتنی بر آرم، بهینه‌سازی کنند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تغییر زبان کامپیوتر به فارسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *