اخبار تکنولوژی

اپل، سامسونگ و رقبا در فکر استفاده از شارژرهای گالیوم نیترید ۶۵ واتی هستند

شارژرهای گالیوم نیترید ۶۵ واتی

چند روز پیش غول تولید چینی، شیائومی شارژر جدید خود یعنی همان ۶۵ واتی GaN را منتشر کرد. این شارژر ار فناوری گالیم نیترید استفاده می کند و از رابط یو اس بی تایپ سی استفاده می کند. روز گذشته اخبار جدیدی درباره شرکت های ابرقدرت تکنولوژی جهان اپل، سامسونگ، هواوی و اوپو منتشر شده است که در فکر استفاده از شارژرهای گالیوم نیترید ۶۵ واتی هستند.

استفاده از شارژرهای گالیوم نیترید ۶۵ واتی

این شارژرها علاوه بر داشتن سرعت بالا ، فضای کمی را اشغال می کنند. شارژرهای مبتنی بر گالیوم نیترید «GaN» نسبت به شارژرهای سیلیکونی فعلی، به اجزای کمتری نیاز دارند و در عین حال می‌توانند گرمای بیشتری تحمل کرده و سرعت‌های بیشتری را به دلیل رساناتر بودن ارائه کنند. البته پورت مخصوصی برای این شارژر وجود ندارد ولی از آن‌جایی که تنها استاندارد USB-C PD یا پاور دلیوری می‌تواند از سرعت‌های بالا مثل ۶۵ وات پشتیبانی کند،‌ ضروری است که اپل هم به جمع دوست‌داران USB-C بپیوندد.

این مطلب را هم ببینید
بهترین موس های گیمینگ بیسیم 2019

قیمت بالای این شارژرها برای مصارف عمومی ،تاکنون مانع از ارائه آنها شده بود. با این حال، در نمایشگاه CES که ماه گذشته برگزار شد، شاهد عرضه شارژرهای مبتنی بر این تکنولوژی بودیم که گواه این خواهند بود این شارژرها دیگر مانند گذشته قیمت‌های گزاف نخواهند داشت. شرکت‌های بزرگ نیز در حال پیدا کردن راه‌حلی هستند تا این تکنولوژی را با قیمتی معقول در اختیار علاقه‌مندان و کاربران خود قرار دهند.

همانطور که گفته شد ، شیائومی این شارژر را تولید کرده و چند روز پیش آن را به بازار عرضه کرد. با شارژر این کمپانی می‌توان شیائومی می ۱۰ پرو را تنها در ۴۵ دقیقه از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ کرد. کمپانی اپل اما سریع‌ترین شارژری که به همراه آیفون می‌فروشد، ۱۸ وات است که آن هم تنها در جعبه آیفون ۱۱ پرو و پرو مکس قرار دارد. البته در کل باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که خود گوشی نیز باید از سرعت شارژ بالا پشتیبانی کند.

این مطلب را هم ببینید
ساعت هوشمند گوگل احتمالا با نام پیکسل واچ راهی بازار می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *