اخبار تکنولوژی

توضیحات جدید گوگل در رابطه با تحریم‌های اعمال شده علیه هواوی

تحریم‌های اعمال شده علیه هواوی

ماههاست که از شروع تحریم های گوگل علیه هواوی می گذرد. گوگل مدتی پیش در پی تحریم دولت ایالات متحده‌ی آمریکا علیه هواوی، به‌ناچار ارتباطات تجاری‌اش با این شرکت چینی را قطع کرد. این کمپانی عصر روز جمعه مقاله‌ای را در رابطه با تحریم‌های اعمال شده علیه هواوی منتشر کرد که در آن شاهد توضیحات جدیدی بودیم.

تحریم‌های اعمال شده علیه هواوی

تریستان استروسکی (Tristan Ostrowski)، مدیر حقوقی اندروید و فروشگاه نرم‌افزاری گوگل در این مقاله نوشته است:

گوگل ازهمکاری با شرکت هواوی در نسل جدید گوشی‌ها و ارائه خدماتی همانند برنامه‌های جیمیل، نقشه، یوتیوب، فروشگاه نرم‌افزاری و دیگر برنامه‌ها، چه از طریق دانلود برنامه‌ها و چه از طریق نصب پیش‌فرض منع شده است.

گوگل می گوید همچنان ابهامات زیادی درباره مسائل مطرح شده و اینکه دقیقاً کدام محصولات و خدمات گوگل تحت این تحریم و ممنوعیت قرار می‌گیرند، وجود دارد. این کمپانی در ادامه افزود:

سؤالات زیادی درباره گوشی‌های جدید هواوی (مانند مدل‌های جدید که مدت زمان کوتاهی از معرفی آنها می‌گذرد یا مدل‌هایی که بعد از 16 مه 2019 (26 اردیبهشت 1398) به بازار عرضه شده‌اند و هم اکنون در مناطق جدید جهان در دسترس می‌باشند) و اینکه آیا می‌توان از برنامه‌ها و خدمات گوگل در این گوشی‌ها استفاده کرد یا خیر، دریافت کرده‌ایم. در این رابطه قصد ما پاسخ‌گویی و راهنمایی کاربران نسبت به سوالات مهم مطرح شده می‌باشد.

این مقاله حاوی برخی از قاطع‌ترین نظرات گوگل در مورد اتفاقات اخیر و شرکت هواوی می‌باشد. این شرکت از توضیح و توجیه اینکه آیا هواوی تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده محسوب می‌شود یا خیر اجتناب کرده است؛ موضوعی که سازمان‌های اطلاعاتی و قانون‌گذاران اصرار بر صحت آن و تخلفات هواوی در این زمینه داشته‌اند.

تمرکز اصلی ما همیشه حفاطت از امنیت کاربران گوگل بر روی میلیون‌ها دستگاه موجود هواوی در سراسر جهان بوده است و ما طبق مقررات دولتی، با هواوی همکاری کرده‌ایم تا به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و امنیتی را برای برنامه‌ها و خدمات گوگل در دستگاه‌های موجود ارائه کنیم. همچنین لازم به ذکر است تا زمانی که مجاز به ادامه همکاری باشیم، این فعالیت‌ها ادامه خواهند یافت.

بر اساس این بیانیه محصولات هواوی که در تاریخ 16 مه یا قبل از آن معرفی و به بازار عرضه شده‌اند، ممکن است همچنان به‌روزرسانی‌ها را دریافت کنند. اما برای هر محصول معرفی و عرضه شده بعد از این تاریخ خدمات گوگل “نامشخص” تلقی می‌شوند، زیرا این شرکت نتوانسته است این دستگاه‌ها را تحت بررسی‌های امنیتی “سختگیرانه” خود قرار دهد یا نرم افزار Google Play Protect را بر روی آنها بارگزاری نماید.

این مطلب را هم ببینید
بررسی گوشی شیاومی لایت 11 5G NE

استروسکی می گوید:

برنامه های گوگل به طور صحیح بر روی دستگاه‌هایی که مجوز ما را نداشته باشند کار نخواهند کرد، زیرا امنیت این دستگاه‌ها کاملا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. دانلود و نصب برنامه‌های گوگل از منابع دیگر بر روی این گوشی‌ها این خطر را نیز دارد که به طور خودکار و پنهان برنامه‌ دیگری نصب شود و از داده‌های کاربر سوء استفاده کند.

البته تمام هدف گوگل این است تا خود را از جریان‌ها و بازی‌های سیاسی دور نگه دارد و از طرف دیگر از کاربران می‌خواهد که برای دسترسی به سرویس‌های محبوبش به هر راهی متوصل شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *