اخبار تکنولوژی

اپلیکیشن مقابله با کرونا در ایران راه اندای شد

اپلیکیشن مقابله با کرونا

کرونا این روزها در صدر اخبار و در بسیاری موارد هم شایعات قرار دارد، اما چیزی که مسلم است این است که با رعایت بهداشت و جدی گرفتن توصیه‌ها می‌توانیم از شیوع بیماری جلوگیری کنیم. به همین منظور اپلیکیشن مقابله با کرونا در کشور راه اندازی شده است که تحت نظر مستقیم وزرات بهداشت می باشد.

اپلیکیشن مقابله با کرونا

این برنامه AC19 نام دارد. اپلیکیشن AC19 توسط ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران و با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی و همینطور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌ منظور اطلاع‌ رسانی و مقابله با بیماری کرونا راه‌اندازی شده است. نسخه ۱.۰.۷ این اپلیکیشن در حال حاضر با حجم ۴/۸ مگابایت برای سیستم‌عامل اندروید ۴.۱ و بالاتر قابل دانلود و استفاده است.

این مطلب را هم ببینید
از پرتوریا تا عرش با ایلان ریو ماسک به بهانه ایجاد افق های جدید در پروژه استارلینک Starlink

شما می توانید با دانلود اپلیکیشن کرونا وزارت بهداشت از اخرین اخبار رسمی این بیماری نیز مطلع شوید همچنین این برنامه قسمتی دارد که در ان تمام اموزش های مربوط به مبارزه و پیشگیری از این بیماری قرار گرفته است. در برنامه کرونا وزارت بهداشت امار لحظه ای تعداد بیماران مبتلا به این ویروس٬ تعداد افراد فوت شده و همچنین افراد بهبود یافته را می توانید پیگیری کنید.

در شرایط فعلی که تقریبا مصادف شده است با فصل سرما خوردگی های فصلی و ابتلا به انفولانزا٬ برنامه کرونا به شما این امکان را می دهد تا به طور کامل شرایط خود را بسنجید و اگر شرایط شما مشکوک به بیماری کرونا باشد سپس به مراکز درمانی مراجعه کنید در غیر این صورت می توانید با خیال اسوده تر به استراحت بپردازید تا حال عمومی و شرایط بدنی شما بهتر شود.

این مطلب را هم ببینید
مانیتور گیمینگ AORUS FI25F گیگابایت معرفی شد

صفحه اصلی اپلیکیشن شامل بخش‌های زیر است:

تست سنجش احتمال ابتلا به کرونا

  1. اطلاع‌رسانی
  2. اخبار
  3. آموزش
  4. لیست مراکز درمانی
  5.  آمار رسمی

تست سنجش ابتلا به کرونا

در این بخش شما می‌توانید با وارد کردن نام و اطلاعات مختصری مانند جنسیت، سن، وزن و قد خود یا هریک از اعضای خانواده یا دوستان خود و پاسخ به چند سؤال ساده در مورد وضعیت سلامتتان از احتمال ابتلا به این بیماری با خبر شوید.

اپلیکیشن مقابله با کرونا

این بخش از اپلیکیشن به‌صورت روزانه به‌روز‌رسانی می‌شود و می‌توانید آمار افراد مبتلا شده، افراد بهبود یافته و عزیزان درگذشته از بیماری کرونا را به تفکیک آن روز و مجموع افراد مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *