آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

ایده های برتر عکاسی و چگونگی ساخت آن ها

توضیح ایده های برتر عکاسی

 

عکاسی نیاز به خلاقیت زیادی دارد. اگر به دنبال ایده های برتر عکاسی هستید، با ما در این مقاله همراه شوید. بسیاری از عکاسان تمایل دارند به جای گرفتن عکس ها و سوژه های قدیمی، عکس های جدیدی را امتحان کنند‌. ایده هایی که ما جمع آوری کرده ایم، بسیار مفید هستند و به شما کمک خواهند کرد تا از بهترین عکسبرداری لذت ببرید و در طول راه تکنیک های جدید و جالب را تمرین کنید. پس با ما در ادامه همراه شوید تا با این ایده ها همراه شوید.

معرفی

در این بخش از مقاله به معرفی ایده های برتر عکاسی می پردازیم. ایده هایی که ذهن و فکر شما را باز خواهند کرد.

 

۱. ژانر دیگری را امتحان کنید.

اگر به دنبال هیجان هستید، یکی از ساده ترین راه هایی که می توانید انجام دهید، امتحان کردن ژانر کاملا جدیدی از عکاسی است‌. اگر عکاس منظره هستید، عکاسی پرتره را امتحان کنید. اگر عکاس عروس هستید، عکاسی معماری را تمرین کنید. خود را به چالش بکشید و برای انتخاب های جدید نترسید. سعی کنید تا از روال معمول خارج شده و هر بار مهارت های خود را بهبود ببخشید.

 

۲. هر روز یک پروژه عکاسی را شروع کنید.

زمانی که میزان عکاسی خود را بالا ببرید، تنوع باعث گسترش خلاقیت خواهد شد. عکس های روزانه یا عکاسی در هفته می تواند به یک موضوع اختصاص داشته باشد. مثلا هفته اول یا روز اول ممکن است برای عکاسی، سایه ها را در نظر بگیرید. برای هفته دوم بافت به عنوان سوژه عکاسی باشد و همین طور الی آخر! اگر قرار است خلاقیت خود را بالا ببرید، مطمئن باشید که هر روز به عنوان مثال حداقل یک عکس خوب را می گیرید. این نکته را به عنوان دومین ایده از ایده های برتر عکاسی بیان کردیم. حال به سراغ مورد سوم می رویم.

ایده های برتر عکاسی چیست

چتر

۳. داشتن لنزی متفاوت

گاهی اوقات داشتن تجهیزات جدید، برای جلب توجه عکاس به عکس های جدید و با ایده های برتر کافی است. لازم نیست لنزی گران و عجیب و غریب داشته باشید. یک لنز  ۸۵ میلی متری f/1.8 یا یک لنز ماکرو کافی است تا خلاقیت و هیجان زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد. حتی می توانید برای چند روز از دوستان خود لنز قرض بگیرید.

این مطلب را هم ببینید
آشنایی با تجهیزات نورپردازی استودیویی

 

۴. سبک های جدیدی را پس از پردازش عکس امتحان کنید.

وقتی عکس را ادیت کردید و به مرحله نهایی رسید، آن را به حال خود رها نکنید. این ایده از ایده های برتر عکاسی بسیار جذاب است. می توانید تصاویر خود را به قطعات مفهومی تبدیل کنید. چندین عکس را برای رسیدن به نتیجه مطلوب کنار هم قرار دهید. می توانید حتی متنی به عکس خود اضافه کنید تا شبیه پوستر شود! لازم نیست استاد فتوشاپ باشید تا بتوانید کارهای جالب و خلاق ارائه دهید. گرچه با تمرین زیاد و در طول مسیر مهارت های شما بهبود خواهتد یافت.

 

۵. عکاسی ماکرو انجام دهید.

عکاسی ماکرو بسیار در دسترس تر از آن است که مردم فکر می کنند.

این مطلب را هم ببینید
آشنایی با مدل های مختلف عکاسی پرتره

شما به یک لنز ماکرو گران قیمت نیاز ندارید. فقط همان تجهیزاتی که از قبل داشتید و یک لوله کافی است. اگر چه یادگیری تکنیک های عکاسی ماکرو کمی زمان بر است اما این ایده از ایده های برتر عکاسی را می توان به راحتی تمرین کرد. بسیاری از عکس های ماکرو عکاسان معروف در یک روز معمولی و در حیاط خانه شان گرفته شده است.

معرفی ایده های برتر عکاسی

ماشین

۶. یافتن مکان های جدید

به عنوان آخرین ایده از ایده های برتر عکاسی به شما توصیه می کنم که به دنبال مکان های جدید باشید. مکان های قدیمی را کنار بگذارید. شاید حضور در فضاهای متفاوت دید جدیدی به شما بدهد. لازم نیست حتما مناظر زیبا و شگفت انگیز را بیابید. گاهی حتی خیابانی معمولی می تواند بهترین سوژه عکاسی باشد. تقریبا هر روز می توانید مکان های جدیدی که عکاسی نکرده اید امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *