آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

عکس برداری در شب

مفهوم عکس برداری در شب

همان طور که می دانید عکاسی تکنیک های زیادی دارد. علاوه بر آن می توان با استفاده از یادگیری روش هایی خاص به بهبود تکنیک ها کمک کرد. در این مقاله ما قصد داریم‌ راه هایی برای بهبود عکس برداری در شب را ارائه کنیم. با ما در ادامه این مقاله همراه شوید. چرا که عکس برداری در شب معمولا یکی از چالش برانگیز ترین تکنیک های عکاسی است. معمولا عکاسان در این مرحله دچار سختی خواهند شد. ببینیم چطور می شور بهترین عکس برداری در شب را داشت.

 

معرفی روش ها

چگونه می توان عکس برداری بهتری در شب داشت؟ بیاید به این سوال پاسخ دهیم.

ایجاد تصاویر بسیار عالی از نظر فتی در شب می تواند یک چالش باشد. خصوصا برای عکاسان تازه کار که ممکن است برای گرفتن عکس به تنظیمات دوربین اتوماتیک خود تکیه کنند. در طول روز معمولا نور فراوانی وجود دارد که گرفتن عکس واضح و صحیح را آسان می کند. اما عکس برداری در شب همراه با مجموعه جدیدی از چالش ها است. در ادامه ترفند هایی معرفی می کنیم که کمی از این چالش برای شما بکاهند.

 

۱. از سه پایه یا همان تری پاد استفاده کنید.

عکس برداری در شب بدون سه پایه تقریبا نا امید کننده است. حتی با داشتن لنز خوب و سنسور با کارایی بالا، به احتمال زیاد برای دست یابی به نتایج رضایت بخش باز هم چالش خواهد داشت. وجود یک سه پایه ضروری است زیرا به شما این امکان را می دهد سرعت شاتر خود را تقریبا به بی نهایت افزایش دهید. حتما با خود سه پایه را همراه بیاورید. این وسیله باعث افزایش روند عکاسی خواهد شد.‌ خوشبختانه سه پایه های مدرن بسیار سبک هستند و بسیاری از آن ها دارای کیف حمل می باشند.

عکس برداری در شب

سه پایه

۲. عکاسی در ساعت آبی

ساعت آبی زمانی بین غروب خورشسد و تاریکی کامل است.

این مطلب را هم ببینید
حالت دستی فلاش

این زمان حدود ۴۵ دقیقه به طول می انجامد. در این ندت نور، از نور روز به تاریکی در حال تغییر است. این زمان برای گرفتن نور چراغ های چشمک زن شهر و بعد از غروب خورشید بسیار مناسب است. در طول روز چراغ های مصنوعی در مقایسه با نور خورشید که کم رنگ است، بسیار کم‌ نور هستند. در طول شب، تنها چیزی که قابل مشاهده هست چراغ های مصنوعی و اجسام آسمانی هستند. ساعت آبی یک سازش را فراهم می کند که به عکاس اجازه می دهد در حالی که نور طبیعی کافی را به خود اختصاص می دهد، درخشش نور های مصنوعی را هم جلب کند و همه چیز را ببیند. پس برای عکس برداری در شب، از این زمان عالی غافل نشوید.

 

۳. عکاسی در حالت دستی

دوربین های دیجیتال مدرن پر از فناوری هستند تا به عکاسان کمک کنند تا با کمترین تلاش بهترین تصاویر ممکن را ایجاد کنند. در واقع سیستم های دیجیتالی برای قرار گرفتن در معرض نور خورشید و چراغ های مصنوعی طراحی شده اند. اما این سیستم ها همیشه کار نمی کنند. بنابراین اغلب لازم است تا تنظیمات نوردهی خود رادبه حالت دستی تغییر دهید. در این حالت به راحتی می توانید عکس های زیبایی در شب بگیرید. پس برای عکس برداری در شب بهتر است تنظیمات دستی را امتحان کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش روش های نورپردازی در عکاسی از غذا

 

۴. تراز سفیدی را به صورت دستی تنظیم کنید.

دقیقا همانند اندازه گیری نور دوربین که می تواند در حالت خودکار دچار اشتباه شود، می تواند در اندازه گیری رنگ هم به شما ضرر برساند. به عنوان مثال اگر تصویر شما دارای یک منبع نور مصنوعی به خصوص روشن است، ممکن است دوربین شما مطابق با آن منبع نور تعادل رنگ سفید خود را تنظیم کند. اما ممکن است این منبع نور تنها نباشد. از این رو منجر به رنگ های عجیب و غریب در تصویر شما خواهد شد.

راه حل این است که تراز رنگ سفید رابه صورت دستی تنظیم کنید.

 

۵.از فوکوس مانوال استفاده کنید.

چه از روربین دی اس ال آر استفاده می کنید یا از دوربین بدون آینه، واقعا فرقی نمی کند که هنگام تمرکز در تاریکی چه باید کنید! هر دو سیستم فوکوس اتوماتیک، تشخیص فاز و کنتراست به نور متکی هستند. نوری که از طریق لنز عبور می کند تا تمرکز دقیقی بیابد. در طول شب نور زیادی برای سیستم فوکوس خودکار وجود ندارد به خصوص اگر از لنز های با دیافراگم کوچک استفاده می کنید. به همین ترتیب بهترین کار این است که لنز خود را به صورت دستی تنظیم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *