مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

اینترنت ۶G می تواند 8000برابر اینترنت 5G سرعت داشته باشد

اینترنت ۶G

همانطور که می دانید اینترنت 5G به تازگی در برخی کشورها در اختیار افراد قرار گرفته است و در بسیاری از کشورها از جمله ایران هنوز قابل استفاده نمی باشد. با این وجود ، صحبت ها و جنجال ها درباره اینترنت ۶G شروع شده است. از آنجایی که در زمینه اینترنت ۵G، کشور چین یکی از پیشتازان این فناوری به حساب می‌آید، ظاهرا برای رسیدن به نسل بعدی نیز قرار است بار دیگر نام چین را به عنوان اولین کشور توسعه دهنده زیرساخت‌های آن شاهد باشیم.

اینترنت ۶G

متخصصان معتقدند سرعت 6G می‌تواند به یک ترابایت‌بر‌ثانیه یا ۸۰۰۰ برابر سرعت 5G برسد. طبق گفته اعضای کارگروه توسعه 6G، این شبکه قادر خواهد بود به سرعت خیره کننده 1 ترابایت در ثانیه دست یابد! با اینکه از هم اکنون ده‌ها محقق و متخصص در این پروژه مشغول به کار هستند، اما هنوز سال‌ها تا عملیاتی شدن شبکه‌های نسل ششم فاصله داریم. شبکه 5G فعلی که شروع به استفاده از آن کرده ایم نیز از سال 2008 در حال توسعه است. با وجود پیشرفت های چشمگیر بشر در حوزه فناوری و تکنولوژی ، انتظار می رود نسل بعدی اینترنت تا قبل از سال 2030 به واقعیت بپیوندد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تغییر عملکرد دکمه های کامپیوتر

دکتر مهیار شیروانی‌مقدم، از دانشگاه سیدنی، درباره نسل ششم اینترنت می‌گوید:

از نظر تئوری، شبکه‌‌ی 6G می‌تواند سرعتی برابر با یک ترابایت‌برثانیه یا ۸۰۰۰ گیگابیت بر‌ثانیه داشته باشد. این جریان می‌تواند روابط جدیدی از ارتباط انسان با فناوری را ایجاد و آن را متحول کند. برای مثال، با کمک شبکه‌ی 6G می‌توان وسایل مختلف را با استفاده از فرمان‌های مغز کنترل و استفاده کرد.

برای درک بهتر سرعت اینترنت ۶G، باید بگوییم که به کمک آن می‌توانید ۴۰ تا ۵۰ فیلم با کیفیت ۴K را در یک ثانیه دانلود کنید! اینکه چه زمانی این فناوری رونمایی شود و یا در چه جاهایی مورد استفاده قرار گیرد، هنوز معلوم نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *