بازی و سرگرمی, معرفی بازی

بازی های انحصاری پلی استیشن ۵ که همزمان با آن عرضه می شوند

بازی های انحصاری پلی استیشن ۵

رقابت های سونی و مایکروسافت بر سر نسل جدید کنسول هایشان شدت گرفته است. هر دو کمپانی سعی دارند بازی های انحصاری بهتری ارائه دهند. در این بخش می خواهیم بازی های انحصاری پلی استیشن ۵ که همزمان با آن عرضه می شوند را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بازی های انحصاری پلی استیشن ۵

Demon’s Souls

قبل از آنکه سری دارک سولز به محبوبیت و شهرت امروزی برسند، میازاکی و استودیو فرام‌سافتور کار خودشان را با بازی Demon’s Souls آغاز کرده‌اند. عنوانی که به عقیده بسیاری از تمامی نسخه‌های سری دارک سولز، بلاد بورن و Sekiro سخت‌تر بود و به صورت انحصاری تنها برای پلی استیشن ۳ عرضه شد. حالا بعد از گذشت ۱۱ سال، نسخه ریمیک این شاهکار جان‌فرسا تبدیل به یکی از مهم‌ترین بازی‌های انحصاری پلی استیشن ۵ در زمان عرضه شده است. وظیفه ریمیک این بازی را هم استودیو Bluepoint Games بر عهده دارد، استودیویی که پیش‌تر توانایی‌اش در ریمیک کردن بازی‌ها را با Shadow of the Colossus ثابت کرده بود.

این مطلب را هم ببینید
درباره بازی Cyberpunk 2077

Spider-Man: Miles Morales

سونی در نسل حاضر که دیگر آخرین روزهایش را سپری می‌کند، موفق شد تا با ساخت و نشر ده‌ها بازی انحصاری با کیفیت رقابت را برای حریفش سخت‌تر کند و پیروز میدان شود. اما یکی از آن انحصاری‌هایی که کمتر کسی حتی فکرش را می‌کرد، اسپایدرمن، قهرمان شهر نیویورک بود. اینسامنیک گیمز تقریبا توانست با مجموعه بی‌جان بازی‌های اسپایدرمن همان کاری را بکند که سال‌ها قبل راک‌استدی با بازی‌های بتمن کرده بود. یک بازی درجه یک و با کیفیت که هر گیمری را به خودش جذب می‌کند، حتی آن‌هایی که شاید علاقه چندانی به دنیای کمیک و قهرمانانش نداشته باشند.

Godfall

گادفال اولین بازی انحصاری پلی استیشن ۵ بود که در مراسم The Game Awards معرفی شد و حالا مدتی می‌شود به پایه ثابت تمامی ایونت‌های سونی تبدیل شده است. هر چند که سازنده بازی استودیو معروف و شناخته شده‌ای نیست اما در عوض استودیو گیرباکس، سازنده سری بردرلندز، وظیفه نشر بازی را بر عهده دارد. راستش را بخواهید، قضاوت در مورد Godfall کار آسانی نیست. نمایش‌های بازی گاهی امیدوارکننده هستند و برخی اوقات به نظر می‌رسد که بازی در نهایت یک عنوان برای نمایش قابلیت‌های مهم کنسول نسل بعد سونی است و توانایی تبدیل شدن به یکی از انحصاری‌های مهم را ندارد.

این مطلب را هم ببینید
مقایسه PS4 Slim و ps4 pro و ps5

Astro’s Playroom

برای تجربه این انحصاری آخر دیگر نیازی نیست حتی هزینه‌‌ اضافی کنید چرا که Astro’s Playroom از قبل روی خود کنسول نصب شده است. در واقع هدف اصلی این بازی مثل نمونه مشابهش در پلی استیشن ۴ ابزاری برای نمایش قابلیت‌های کنسول و کنترلر دوال‌سنس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *