مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

با بهترین نرم افزارهای گرافیکی آشنا شوید

بهترین نرم افزارهای گرافیکی

پیشرفت سریع تکنولوژی ها در دنیا و تولید نرم افزار های جدید و قدرتمند تر از گذشته ، گرافیک را نیز مشمول به روزرسانی نموده است. نرم افزارهای گرافیکی مختلفی تولید شده اند که باعث سردرگمی طراحان برای انتخاب آنها می شود. از این رو در این بخش می خواهیم به معرفی بهترین نرم افزارهای گرافیکی بپردازیم.

بهترین نرم افزارهای گرافیکی

Photoshop

هر کاربر رایانه با این نرم افزار آشنایی دارد. بهترین و محبوب ترین نرم افزار گرافیکی جهان با امکانات گسترده که اگر بخواهید بصورت حرفه ای از آن استفاده کنید، حتما باید تخصص لازم را بدست آورید. البته خیلی راحت و سریع می توانید ترفندهای ساده و ابتدایی ان را یاد گرفته و طرح های مبتدی ایجاد کنید یا تصاویرتان را ویرایش نمایید. فتوشاپ چنان در ادیت تصاویر قوی است که این کار سخت را خیلی سریع و لذت بخش برای ما انجام خواهد داد. ابزارهای مختلف موجود در این نرم افزار اعث شده است تا بتوانیم تصاویر فوق العاده ای خلق کنیم.

بهترین نرم افزارهای گرافیکی

Gimp

این نرم افزار کم حجم بوده و می توانید جایگزین خوبی برای فتوشاپ باشد. این نرم افزار ابزارهای مختلفی داشته و گزینه خوبی برای طراحی‌های مختلف از جمله آن دسته از طرح ها که شامل خط و منحنی هستند، خواهد بود. GIMP ادیتور فوق العاده ای برای عکاسان می باشد چرا که قابلیت های زیادی برای این افراد فاهم کرده است.

این مطلب را هم ببینید
بهترین برنامه های ماشین حساب برای ویندوز

Illustrator

با استفاده از این نرم افزار می توانید طرح های گرافیکی زیبا خلق کنید. تصاویر برداری و یا وکتور که با این نرم‌افزار تولید می‌شوند آنقدر با کیفیت هستند که حتی در زوم زیاد هم کیفیت خود را از دست نمی‌دهند و دلیل این اتفاق هم حضور محاسبات ریاضی پیچیده در پشت صحنه است. اگر به‌عنوان یک گرافیست به دنبال کیفیت بالا در طراحی هستید حتما این نرم افزار طراحی گرافیک را تست کنید و مهم نیست که کاربر مک باشید و یا ویندوز. illustrator برای هر دو سیستم‌عامل قابل نصب است.

بهترین نرم افزارهای گرافیکی

Inkscape

یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای گرافیکی که برای طراحانی که با فایل‌های SVG کار می‌کنند انتخابی مناسب خواهد بود. هر آنقدر که این نرم‌افزار در تولیدفایل‌های وکتور حرفه‌ای است توانایی تولید تصاویر Jpeg. را ندارد. اما با این حال هنوز هم چیزی از ارزش‌های آن کم نخواهد شد. رابط کاربری دوستانه و راحت از جمله مزیت های این نرم افزار است. از دیگر ویژگی‌های بارز این نرم‌افزار توانایی خواندن فایل‌های eps. است که این مورد برای طراحان و گرافیست‌ها بسیار قابل توجه خواهد بود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش فعالسازی ذخیره اتوماتیک در ورد

Corel Draw

گرافیست ها و طراحان وب قطعا با این نرم افزار آشنا هستند. Corel Draw نرم افزار دیگری در زمینه تولید تصاویر وکتور است که با دراختیار داشتن ویژگی‌های بی‌نظیر گرافیکی می‌تواند انتخاب مناسبی برای طراحی در زمینه طرح‌های صنعتی باشد. همچنین Corel Draw  امکاناتی دارد که هیچ نرم‌افزار ویرایشگری آن‌ها را ندارد و این نکته‌ای است که آن را از سایر نرم افزارهای طراحی متمایز خواهد کرد.

بهترین نرم افزارهای گرافیکی

Adobe Indesign

نرم افزار گرافیکی Indesign در سایه برند Adobe این توانایی را دارد تا محیط مناسب را برای ادغام تصاویر برایتان فراهم کند. درواقع این نرم‌افزار انتخاب مناسبی برای افرادی است که قصد طراحی و صفحه آرایی مجله‌های آنلاین را دارند. علاوه بر این‌ها اگر برای کتاب، دفتر، بروشور و مانند این‌ها طراحی می‌کنید باید بگوییم که این نرم‌فزار گزینه‌ای مناسب در این زمینه‌ها است. یادگیری کار با نرم افزار مذکور برای مبتدیان بسیار آسان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *