ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

با کلیدهای میانبر یوتیوب آشنا شوید

کلیدهای میانبر یوتیوب

یوتیوب پس از گوگل دومین سایت پر بازدید و پر طرفدار دنیاست. خدمات اصلی این وبگاه بر اساس ویدیو طراح ریزی شده و کاربران می توانند هر ویدیویی که می خواهند را در یوتیوب تماشا کنند. برای استفاده بهتر و راحت تر از این وب سایت، می توانید کلیدهای میانبر یوتیوب را به کار ببرید. با ما همراه باشید تا با این کلیدها آشنا شوید:

کلیدهای میانبر یوتیوب

پخش و مکث ویدیو

برای این کار از کلید spacebar یا کلید ‘ K ‘ روی صفحه کلید استفاده کنید. توجه داشته باشید که پایین نگه داشتن هر یک از این کلیدها ، فیلم را با کندی پخش می کند.

پرش برای شروع یک ویدیو

با فشار دادن کلید ” 0 ” (صفر) روی صفحه کلید خود به ابتدای یک ویدیو می پرید. کلید  Home نیز برای رفتن به شروع یک ویدیو کار می کند.

رفتن به آخر فیلم یا به ویدیوی بعدی

اگر کلید End روی صفحه کلید خود را فشار دهید، به آخر ویدیو خواهید رفت. اگر لیست پخش را مشاهده می کنید ، به لیست بعدی لیست پخش می رود.

این مطلب را هم ببینید
کامپیوتر MateStation B515 هواوی رونمایی شد

پرش سریع به جلو یا عقب ویدیو

اگر می خواهید با افزایش پنج ثانیه به جلو یا عقب برگردید ، کلیدهای جهت دار سمت چپ یا راست را فشار دهید. اگر بیش از پنج ثانیه نیاز به پرش دارید ، کلید J را فشار دهید تا ده ثانیه به عقب برگردید یا کلید ” L ” را فشار دهید تا 10 ثانیه سریع پیش بروید.

پرش به بخش های مختلف ویدیو

با فشار دادن کلیدهای شماره 1 تا 9 به آن درصد از ویدیو پرش می کنید . به عبارت دیگر ، 1  به 10٪ ، 2 به 20٪ ، 3 به 30٪ و… پرش می کند.

سرعت پخش ویدیو

اگر قصدکاهش سرعت پخش یک فیلم را دارید، کلید Shift را نگه دارید و کلید “،” ( کاما ) را فشار دهید و اگر می خواهید سرعت را افزایش دهید کلید Shift را نگه دارید و ” . “را فشار دهید.

این مطلب را هم ببینید
روش های رفع مشکل کار نکردن کلیدهای ترکیبی در ورد

فیلم را به حالت تمام صفحه یا تئاتر تغییر دهید

با فشار دادن کلید ” F ” بین حالت تمام صفحه و حالت عادی جابجا می شوید.
با فشار دادن Esc از حالت تمام صفحه خارج می شوید.
با فشار دادن کلید ” T ” بین حالت تئاتر و حالت عادی جابجا می شوید.

روشن و خاموش کردن زیرنویس

در صورتی که فیلم دارای زیرنویس باشد ، می توانید با فشار دادن کلید ” C ” آنها را روشن کنید. با  فشار دادن بار دوم ” C ” آنها را دوباره خاموش می کند.

کم و زیاد کردن صدا

اگر در حالت تمام صفحه باشید، با فشار دادن کلیدهای جهت نمای بالا یا پایین ، میزان صدا کم و زیاد می شود. اگر میزان صدا را کم کنید و همچنان کلید فلش پایین را نگه دارید ، در نهایت باعث قطع صدا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *